Producătorul de frâne de la Porsche, BMW și Mercedes-Benz mută o fabrică din Germania în România

Sursǎ foto: JoshBryan / Shutterstock.com

Producătorul de frâne de la Porsche, BMW și Mercedes-Benz mută o fabrică din Germania în România

Cuprins Articol:

TMD Friction, companie germană specializată pe componente ale sistemului de frânare auto, își va muta un centru de producție din Germania în România. Relocarea se va finaliza în a doua jumătate a anului, compania deținând deja o fabrică la Caransebeș sub brand-ul Textar, transmite The Brake Report.

O nouă uzină de componente auto în România

TMD Friction își va muta fabrica pilot din Leverkusen, Germania, în România, operațiune care va fi încheiată până la sfârșitul acestui an. Conform oficialilor companiei, decizia a fost influențată de contextul din piața componentelor de frână, mutarea în România fiind văzută ca o manieră prin care poate fi crescută competitivitatea soluțiilor de frânare dezvoltate de TMD Friction.

În ciuda închiderii fabricii pilot din Germania în trimestrul al treilea, compania a explicat că nu va părăsi complet orașul Leverkusen. TMD Friction operează pe piața soluțiilor de frânare sub o varietate de brand-uri cunoscute cum ar fi Textar, Mintex, Don, Pagid, Cobreq și Bendix.

La nivel global, TMD Friction angajează 4.200 de persoane, având centre de producție, R&D și servicii în Europa, Orientul Mijlociu, Statele Unite, Brazilia, Mexic, China și Japonia.

TMD Friction, prezentă în România cu Textar

Brand-ul Textar are deja o prezență în țara noastră, operând o fabrică la Caransebeș, dar și un centru de servicii în Timișoara. Uzina din Caransebeș operează încă din 2007 și produce componente ale sistemului de frână pentru mai mulți producători de mașini importanți, TMD Friction având contracte OEM cu mărci ca BMW, Mer­ce­des, Toyota și Porsche.

În 2023, afacerile grupului TMD Friction s-au ridicat la o cifră de 358,5 de milioane lei în România, cu pierderi de 12,7 milioane de lei. În total, în centrele de producție și servicii din țară lucrează 666 de angajați.

Mutarea vine în contextul în care industria auto este zguduită de un val de schimbări, care afectează mai mulți furnizori de componente tradiționali. Doar în România, mai mulți producători de piese auto au anunțat un val de disponibilizări la început de 2025, un trend care s-a simțit și anul trecut.

Personalizate pentru tine