Goodyear Türkiye are un nou manager general în persoana lui Octavian Velcan, fost șef al operațiunilor producătorului american de anvelope din România. Ramura turcă a Goodyear se numără printre cei mai mari exportatori ai țării, scrie Bazaar Times.
Goodyear Turcia, afaceri de peste 640 milioane de dolari
Octavian Velcan îl va înlocui pe Pietro Saletta la conducerea filialei turcești a Goodyear, după o activitate de 25 de ani în interiorul companiei. El a fost general manager al Goodyear România din 1999, iar apoi a ocupat aceeași funcție pentru regiunea Africii și a Orientului Mijlociu (MEA), din 2008.
În 2012, Velcan a devenit șef al diviziei OTR (Off-The-Road), lucrând din Belgia. În urmă cu patru ani, românul și-a extins activitatea supervizând și ramura de aviație a Goodyear.
Octavian Velcan. Sursă foto: Goodyear
La nivel mondial, Goodyear are 68.000 de angajați și produce anvelope în 53 de fabrici din 20 de țări. În România, Goodyear nu are o uzină de producție, dar operează un centru logistic important în regiune.
În Turcia, Goodyear este unul dintre cei mai mari exportatori, ramura fiind fondată în 1961.
Goodyear, eforturi pentru a produce cauciucuri prietenoase cu mediul
La CES 2023, producătorul american a prezentat cel mai nou cauciuc care are la bază ulei de soia, coajă de orez și rășini de pin. Această tehnologie promite să scadă poluarea din producția de anvelope, iar siguranța a fost deja confirmată de mai multe teste de siguranță.
Goodyear a anunțat că anvelopa prezentată la CES 2023 a trecut de testele de siguranță, rigiditate și durabilitate interne ale companiei, dar și de testele organismelor de reglementare din SUA.
Conform datelor existente, o anvelopă conține aproximativ 24% cauciuc sintetic, iar National Geographic subliniază că, pentru producerea unei singure anvelope obișnuite, este nevoie de circa 26,5 litri de petrol (conform Rubber Manufacturers Association din SUA, această cifră acoperă întregul ciclu de producție).
ot acest plastic ajunge, ulterior, înapoi în atmosfera, dar și în apele Pământului. Circa 6,1 tone de praf de anvelopă ajunge în ape și în aer an de an, o anvelopă clasică producând aproximativ 36 de miligrame de microparticule per kilometru de rulaj.
Prin comparație, gazele scoase pe eșapament emană doar 0,02 miligrame de microparticule per kilometru. Conform unui studiu din fonduri europene, cauciucurile reprezintă cea mai importantă cauză a depunerii marine de particule de microplastic la nivel global, având un aport anual de 270 de milioane de tone.