31 Iulie 2007

Pierderile Mitsubishi, atenuate de deprecierea yenului

Mitsubishi Motors, cel mai bine cotat producator nipon la bursa din Tokyo, si-a redus pierderea aferenta primului trimestru, profitand de cursul scazut al yenului si de cresterea vanzarilor in Statele Unite. Pierderea neta pentru perioada 1 aprilie – 30 iunie a fost de 8,2 milioane yeni, circa 69 milioane dolari, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut in care s-a inregistrat o pierdere de 127 milioane dolari, conform unor surse din cadrul companiei citate de Bloomberg.

Valoarea vanzarilor producatorului din Tokio a crescut cu 30%, insumand 5,31 miliarde dolari. Mitsubishi a inregistrat o crestere de 19% pe piata americana in primul trimestru datorita lansarii unei noi versiuni a sedanului sportiv Lancer si a SUV-ului Outlander. Deprecierea cu 5,3% a yenului a contribuit de asemenea la cresterea profitului obtinut din vanzarile la export.

Profitul operational, reprezentand valoarea obtinuta din vanzari din care se scad costul produselor vandute, cheltuielile de vanzare, cheltuielile generale si cele administrative, a fost aproximativ 50 milioane de dolari. In aceeasi perioada a anului trecut s-a inregistrat o pierdere operationala de 55 milioane de dolari. Cursul scazut al yenului a insemnat un plus de 53 milioane dolari la profitul operational. Cotatia actiunilor companiei a crescut cu 2.,2% ajungand la 184 yeni pe bursa din Tokyo. Japonezi au luat in considerare in elaborarea rezultatelor pe primul trimestru un curs de 120 yeni pentru un dolar.

Vanzarile Mitsubishi Motors au totalizat 334.000 de unitati, in crestere cu 14% datorita modelului Outlander lansat in noiembrie anul trecut si a noii versiuni Lancer, introdusa in martie pe piata americana. In Europa, 80.203 de noi unitati Mitsubishi au ajuns in garajele clientilor in perioada aprilie - iunie, cu 11% mai mult decat in 2006. Rusia si Ucraina au fost pietele cele mai prolifice pentru marca japoneza in Europa, Lancer-ul fiind cel mai solicitat de clientii din aceste tari.

Pe piata din Japonia cifra de afaceri a scazut cu 11% in primele trei luni ale anului operational pentru producatorul din Tokyo, datorita vanzarilor dezastruoase de minicar-uri. Vanzarile de autovehicule au inregistrat o crestere de 12%, datorita introducerii minivan-ului Delica, dar nu au fost de ajuns pentru a compensa minisurile inregistrate.

Totusi, producatorul isi pune mari sperante in noul Lancer, redenumit Galant Fortis pentru Japonia, care va fi introdus spre sfarsitul acestui an.



Citeste si