„Cârtițele” au început să sape pentru noile stații de metrou spre aeroport. Ce anunță Ciolacu?

Sursǎ foto: Shutterstock.com

„Cârtițele” au început să sape pentru noile stații de metrou spre aeroport. Ce anunță Ciolacu?

Cuprins Articol:

Construcţia metroului spre Aeroportul Otopeni reprezintă "un simbol al progresului, al ambiţiei şi al angajamentului nostru faţă de viitor", a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu, scrie Agerpres. Metrorex a anunțat anul trecut emiterea Ordinului de Începere a Execuției Lucrărilor pentru stația Ion I.C. Brătianu, una dintre stațiile viitoarei Magistrale 6 de metrou, Secțiunea Nord. Proiectul ar putea fi gata în 2028, dar doar pe partea de structură, deci, operarea efectivă a acestui metrou ar urma să înceapă după acest an.

Şeful Executivului a participat miercuri, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la ceremonia de lansare a primului utilaj de foraj operaţional pe Secţiunea Sud (1 Mai - Tokyo) a Magistralei de Metrou M6.

Grindeanu spune că vrea să „doneze” metroul către Primăria Capitalei

Primul TBM a început să foreze la viitoarea staţie de metrou Tokyo, iar undeva în 2027 - 2028, de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă vom avea această magistrală M6, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, aflat în vizită pe şantier.

"Avem două tronsoane de aproape 15 kilometri. Suntem aici, la staţia Tokyo, e un nume special ales, care va face legătura cu 1 Mai într-o parte şi cu Henri Coandă în partea cealaltă. Aici vorbim, pe acest tronson de 6,6 km, de şase staţii. Astăzi, primul TBM va începe să foreze. Într-un final, pe întreg tronsonul vor fi patru TBM-uri, două pe această secţiune, două pe cealaltă, iar undeva în 2027 - 2028, de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă vom avea această magistrală M6", a afirmat ministrul.

Şeful de la Transporturi a amintit că proiectul Magistralei 6 există din anii '90, când preşedinte al României era Emil Constantinescu, iar la finalul anului 2021 acesta fusese blocat de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pe motiv că linia de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă nu este rentabilă.

Ce stații va avea noua rută de metrou către aeroport

Magistrala 6 de metrou va avea 12 stații noi, un traseu total de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi și moderne.

Secțiunea Nord (Lotul 1.2) reprezintă segmentul cuprins între stațiile Tokyo și Aeroportul Otopeni, are un traseu de 7,6 km și va cuprinde șase stații noi: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroportul Otopeni.

Ce spune Ciolacu despre proiect?

"A fora tuneluri pentru autostrăzi şi galerii de metrou reprezintă, astăzi, una dintre cele mai impresionante şi mai convingătoare imagini pentru a demonstra determinarea noastră de a construi o infrastructură de transport de nivel european. Iar aceste maşini enorme de foraj - "cârtiţe" cum li se spune pe şantier - au devenit extrem de populare pentru români. Acum, am şi aflat cum le-aţi botezat, şi, aşa cum spuneaţi, 'Sfânta Maria' şi 'Sfânta Ana', sunt ferm convins că vor fi scoase de sub orice pericol tehnic în perioada următoare. Construcţia metroului spre Aeroportul Otopeni este mai mult decât un proiect de infrastructură, este un simbol al progresului, al ambiţiei şi al angajamentului nostru faţă de viitor. Orice capitală europeană modernă ar trebui să aibă o legătură directă cu principalul său aeroport realizată cu ajutorul metroului. Iar Bucureştiul merită să fie un exemplu de modernitate. Un oraş fără traficul sufocant din ultimii ani, o capitală în care mobilitatea devine un drept accesibil tuturor", a declarat Marcel Ciolacu.

Premierul a punctat că drumul pentru a ajunge la demararea acestor lucrări nu a fost uşor.

"Am negociat cu partenerii europeni, am depăşit obstacole birocratice şi ne-am luptat cu neîncrederea sau chiar cu nepăsarea unor conducători ai Capitalei. Am demonstrat că România poate să îşi asume proiecte de anvergură. Astăzi, suntem aici datorită muncii şi dedicării echipelor de specialişti, constructori şi autorităţi care au crezut în ceea ce multă vreme a părut doar un vis", a afirmat Ciolacu.

Ce se va întâmpla cu traficul din Nordul Capitalei?

Premierul a subliniat că, dincolo de disconfortul în trafic, care va exista pentru o perioadă de timp, fiecare metru de tunel săpat este "un pas înainte spre o Românie mai modernă, mai conectată şi mai prosperă".

"Dar să fim sinceri, nu va fi totul perfect. Va exista în continuare un disconfort temporar în trafic, iar răbdarea noastră va fi pusă la încercare. Însă, nu trebuie să uităm că fiecare metru de tunel săpat este un pas înainte spre o Românie mai modernă, mai conectată şi mai prosperă. Însă îmi amintesc ce spunea anul trecut un inginer român care a lucrat la proiecte de metrou prin întreaga Europă. Şi care era mândru că acum poate face asta şi în ţara lui natală. Spunea că, indiferent de ţară unde muncea şi indiferent cât de mari au fost nemulţumirile şi frustrările oamenilor în timpul şantierelor, sentimentul din prima zi de punere în funcţiune a metroului a fost inegalabil. Bucuria din ochii călătorilor era atât de mare, încât toate eforturile şi greutăţile din trecut nu mai contau. La asta trebuie să ne gândim de acum înainte, la faptul că fiecare dintre cei implicaţi aici sunt parte dintr-un proiect care schimbă în bine viaţa a milioane de oameni ", a spus Ciolacu.

În final, premierul a mulţumit tuturor celor care lucrează la această magistrală de metrou, care "face din capitala României, un oraş cu adevărat modern şi european!".

Personalizate pentru tine