Concedieri în industria auto: Volvo trimite 3.000 de oameni acasă

Sursǎ foto: Joerg Huettenhoelscher / Shutterstock

Concedieri în industria auto: Volvo trimite 3.000 de oameni acasă

Cuprins Articol:

Producătorul suedez Volvo, deținut de grupul chinez Geely, a anunțat că își va reduce forța de muncă globală cu 3.000 de posturi, majoritatea fiind angajați din birouri, nu din uzine. Conform Automotive News, de vină ar fi o reducere a vânzărilor de mașini electrice, dar și incertitudinile legate de taxele vamale pentru mașini importate ce au fost impuse de Trump.

Volvo elimină aproape 15% din toți angajații TESA la nivel mondial

Luna trecută, Volvo a anunțat un nou plan de restructurări, iar primele semne ale problemelor cu care se confruntă suedezii se văd abia acum, când constructorul a anunțat că-și va reduce forța de muncă de birou din întreaga lume cu aproape 15 procente.

Majoritatea gulerelor albe care vor părăsi compania lucrează chiar în Suedia, CEO-ul Hakan Samuelsson spunând că industria trece printr-o perioadă „plină de provocări”. „Pentru a face față acestei situații, trebuie să ne îmbunătățim cash flow-ul și să ne reducem cheltuielile”, a adăugat acesta.

Pe lângă angajații contractați direct de Volvo, circa 1.000 de consultanți vor fi, de asemenea, eliminați din organigramă, majoritatea tot din Suedia, de unde vor pleca 1.200 de angajați de birou. Costurile restructurărilor se vor ridica la 1,5 miliarde de coroane suedeze (140 de milioane de dolari) și se vor reflecta în rezultatele financiare ale Volvo din trimestrul al doilea.

Volvo vrea să-și reducă cheltuielile cu 1,9 miliarde de dolari

Pe 29 aprilie, Volvo a anunțat un plan de reducere al cheltuielilor cu 1,9 miliarde de dolari, sistând mai multe investiții și transmițând că o serie de concedieri sunt inevitabile. Conform datelor publicate în primul trimestru, Volvo avea 43.000 de angajați la nivel mondial și alți 3.000 de colaboratori din agenții.

La pachet cu anunțul legat de restructurări, Volvo și-a retras și ghidajul financiar aferent anului în curs, dând vina pe o piață imprevizibilă și o încredere mai scăzută a clienților, pe fondul taxelor vamale care au provocat neliniște în industria auto.

La finele săptămânii trecute, președintele american Donald Trump a plusat și a amenințat Uniunea Europeană cu taxe vamale de 50% pe toate produsele sale de export. Inițial, republicanul spusese că noile tarife se vor aplica de la 1 iunie, dar, la astăzi, Trump a amânat data de la care s-ar putea aplica noile taxe, revenind la deadline-ul de 9 iulie pe care-l avansase anterior. Astfel, negocierile dintre Bruxelles și Washington vor continua pentru a normaliza relațiile de schimb dintre cei doi parteneri.

Între timp, producătorii caută în continuare soluții pentru a acoperi efectele taxelor de 25% pe piese auto și pe mașini care sunt deja în aplicare. Anterior, CEO-ul Volvo a spus că orice creșteri de prețuri provocate de taxele vamale vor fi suportate în întregime de clienți și, totodată, o taxă de 50% ar face imposibil importarea în Statele Unite a unor modele mai ieftine, așa cum este crossover-ul compact electric EX30 care este produs în Belgia.

Tot în aprilie, Volvo a anunțat că va trimite acasă 800 de angajați din Statele Unite, iar că acest val de concedieri va afecta inclusiv angajați ai producătorului american Mack.

Personalizate pentru tine