8 Octombrie 2007

Porsche Romania estimeaza o crestere de 10% a vanzarilor in 2008



Porsche Romania estimeaza ca in 2008 va vinde cu 10% peste cele 53.000 de automobile prognozate a fi comercializate anul acesta, pe fondul cresterilor inregistrate la marcile de volum Volkswagen si Skoda, a spus la Salonul Auto Bucuresti, citat de NewsIn, directorul general al companiei.

Brent Valmar, director general al Porsche Romania a declarat ca pentru moment nu se incumeta sa prognozeze o crestere mai mare de 10% pentru 2008 deoarece asteapta rezultatele pe intreg anul. El a precizat ca e convins ca vanzarile Porche Romania vor creste la anul datorita avansului inregistrat la marcile de volum Volkswagen si Skoda la care, in primele opt luni ale anului, vanzarile au crescut cu aproximativ 60%, respectiv 30%.

Valmar a adaugat ca Porsche Romania va creste anul viitor cel putin in acelasi ritm cu piata auto in general. Legat de planurile de dezvoltare ale companiei, directorul a declarat ca service-ul pentru marcile Bentley si Lamborghini va fi operational la 1 noiembrie in timp ce showroom-ul pentru aceste doua marci va fi gata in circa un an, in nordul capitalei.

Valmar estimeaza ca in ultimii ani au intrat anual pe piata romaneasca 40-50 de masini Bentley si sub zece automobile Lamborghini. Valmar declarase ca investitia in showroom-urile celor doua marci va fi de aproximativ 12 milioane euro.

Valmar a declarat la salonul Auto Bucuresti ca Porsche Romania estimeaza ca va vinde la anul 2.000 de unitati din SUV-ul Volkswagen Tiguan, care va fi lansat pe piata romaneasca la inceputului lui 2008, in timp ce pentru noul Audi A4, tinta de vanzari pentru la anul este 1.000 de unitati.

Importatorul a vandut anul trecut 43.541 de automobile, cu 34% mai mult decat in 2005, cand a comercializat 32.450 de unitati. Cea mai vanduta marca a grupului a fost Skoda, cu vanzari de 20.541 masini, cu 39% peste cele 14.806 comercializate in 2005.

Anul trecut, Porsche Romania a inregisttrat o cifra de afaceri de 2,64 miliarde lei (750 milioane euro), dupa ce incheiase anul 2005 cu afaceri de 2,03 miliarde lei (561 milioane euro). Profitul net al companiei a ajuns anul trecut la 220,4 milioane lei (62,6 milioane euro), cu 27% peste valoarea din 2005 - 173,8 milioane lei (48 milioane euro).



Citeste si