24 Octombrie 2007

Toyota pierde lupta vanzarilor in T3, dar nu se preda



Toyota nu a reusit sa isi pastreze primul loc la vanzarile de automobile, cedand aceasta pozitie gigantului american General Motors, in ciuda cresterii vanzarilor in ultimul trimestru. In aceeasi perioada cei din Detroit au reusit o performanta superioara, asigurandu-si un avans discret.

In perioada iulie-septembrie Toyota a vandut 2,34 milioane de unitati in intreaga lume, cu 4% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, dar cu 40.000 de unitati mai putin decat rivalii americani la suprematia mondiala.

In primele 9 luni ale anului volumul de vanzari inregistrat de cei de la Toyota a fost de 7,05 milioane de autovehicule.. Cresterea in cele noua luni a fost de 7%. G.M. a reusit in aceeasi perioada o valoare de 7,06 milioane de unitati, concurenta intre cele doua grupuri fiind extrem de stransa.

Toyota a depasit G.M. la vanzari globale, in premiera, in prima jumatate a acestui an, datorita reputatiei de producator fiabil pe care si-a construit-o. Analistii prevad ca este doar o chestiune de timp pana cand niponii vor transa disputa in favoarea lor.

Producatorul japonez nu a excelat in privinta lansarilor de noi modele in ultima perioada, cresterea fiind pusa pe seama ofertelor speciale. Toyota si-a propus sa isi extinda gama oferita, astfel incat in 2009 sa ajunga la vanzari globale de 10.4 milioane. Recordul absolut de vanzari este detinut de G.M., care a vandut in 1978 9,55 milioane de unitati.

Pentru a depasi recordul americanilor Toyota isi propune sa reduca targetul de vanzari pentru Japonia si sa se concentreze asupra pietelor externe, pe fondul unei piete domestice stabile. Un alt factor, ce a ar putea inclina balanta in favoarea asiaticilor, este cresterea pretului petrolului. Toyota este cunoscut ca producatorul cu cele mai multe modele economice, pe cand G.M. detine in portofoliu mult modele “insetate”.

Un aspect interesant este ca in timp ce G.M. a pierdut 146 de dolari la fiecare vehicul construit si comercializat, Toyota castiga 1.977 de dolari, conform unui studiu elaborat in 2006. Deci vanzarile mai mari pentru Toyota se traduc in profituri mai mari, in timp ce grupul din Detroit se confrunta cu situatia inversa. Solutia pentru americani este reducerea costurilor de fabricatie, fenomen ce ar rezulta intr-o contractare a capacitatilor de productie.

Acesti factori fac duelul dintre Toyota si G.M. mai interesant, insa niponii beneficiaza de circumstante favorabile si este posibil ca hegemonia de 76 de ani a americanilor sa ia sfarsit inca de anul viitor.



Citeste si