31 Ianuarie 2008

Un nou deadline pentru privatizarea Automobile Craiova



Valabilitatea contractului de privatizare a societatii Automobile Craiova cu compania Ford s-a prelungit cu 45 de zile, pana la 14 martie, a anuntat miercuri Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

Sefii celor doua echipe de negociere a contractului de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vladescu si Teodor Atanasiu, respectiv Lyle Watters, au semnat actul aditional de prelungire a contractului cu 45 de zile, precizeaza AVAS.

Noul termen de valabilitate este 14 martie 2008. Reprezentantii Autoritatii de Valorificare a Activelor Statului (AVAS) spera ca pana la sfarsitul lunii februarie sa primeasca raspunsul de la CE.

"In conformitate cu prevederile contractului de vanzare – cumparare actiuni, incheiat intre Autoritate pentru Valorificarea Activelor Statului si Compania Ford Motor, la data de 31 ianuarie 2008 expira termenul de valabilitatea al acestuia. Partile isi exprima speranta ca pana la sfarsitul lunii februarie sa primeasca raspunsul Comisiei Europene cu privire la tranzactia pentru Automobile Craiova. Pana la primirea acestui raspuns Comisia de privatizare si reprezentantii Ford vor continua procedurile preliminare necesare intrarii in vigoare a contractului de privatizare",
precizeaza AVAS.

Comisia Europeana a decis, in prima decada din octombrie 2007 investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Daewoo si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului.

Comisia a deschis o investigatie amanuntita asupra unor posibile ajutoare acordate in contextul privatizarii Automobile Craiova si vanzarii sale catre Ford Motor Company in septembrie 2007.

Potrivit CE, Romania a impus niste conditii privatizarii, si anume producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania.

In plus, Romania pare sa fi schimbat conditiile privatizarii intr-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor, arata Bruxelles-ul.

Guvernul a aprobat pe 17 octombrie 2007 un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament la proiectul de lege privind unele masuri pentru privatizarea SC Automobile Craiova, pana la decizia Comisiei Europene.

Comisia de privatizare a Automobile S.A. Craiova a transmis pe 7 noiembrie 2007 autoritatilor de la Bruxelles raspunsul cu privire la decizia Comisiei Europene prin care CE a deschis investigatie legata de acordarea unor posibile ajutoare de stat la privatizarea uzinei.



Citeste si