Dealerii locali din Bulgaria au anuntat ca vanzarile din prima parte a anului au atins 30.189 de automobile, camioane, motociclete si autobuze, cu pana la peste 4.386 de unitati mai mult decat in perioada similara a anului precedent.
Vanzarile de autobuze au inregistrat cea mai mare crestere, inregistrand o crestere cu 175% de la an la an, pana la 163 de unitati. De asemenea si segmentul de camioane a inregistrat o crestere importanta, urcand vanzarile la 2.025 de unitati cu 60% mai mult ca in perioada similara din 2007.
In ceea ce priveste vanzarile de automobile de clasa medie, modelul Dacia Logan a fost cel mai vandut, cu 1.218 de unitati.
In ceea ce priveste topul dealerilor, Opel a urcat pe locul 1 datorita achizitiilor realizate de catre ministerului bulgar de interne pentru schimbarea flotei auto. Marca Opel detine astfel in primul semestru din 2008 o cota-parte de 11,57% pe piata din Bulgaria cu 3.240 de unitati vandute. Toyota Balkans a renuntat la prima pozitie pe care o ocupa in 2007 si a reusit sa se claseze pe locul doi prin vanzarea a 2.779 de automobile, ceea ce reprezinta o cota de 9,92%, iar VW dealerul Porsche s-a clasat pe locul 3.
Dealerul Iveco detine 35,69% din piata camioanelor in primul semestru cu 781 de masini comercializate, fiind urmat de Mercedes, cu 33,27% din piata si 728 de masini comercializate. Isuzu s-a clasat in top in ceea ce priveste vanzarea de autobuze, in timp ce marca Peugeot conduce pe segmentul de motociclete.
Dacia Logan, vedeta clasei medii din Bulgaria in S1 2008
Dacia Logan a fost cel mai vandut model de clasa medie din Bulgaria in primul semestru din 2008, cu 1.218 unitati, iar vanzarile de masini noi au crescut in prima jumatate a anului cu 21% fata de perioada similara din 2007, potrivit datelor prezentate de asociatia producatorilor locali de automobile, citeaza NewsIn.
Te-ar putea interesa si: