24 Iulie 2008

Profitul net Volvo a crescut cu 28% in al doilea trimestru

Volvo, al doilea producator de camioane din lume, a afisat miercuri o crestere peste asteptari a profitului, pentru al doilea trimestru si a mentinut previziunile pentru anul 2008 in principalele piete, insa a avertizat asupra accentuarii temerilor consumatorilor.

Profitul net a rescut cu 28%, la 5,13 miliarde coroane suedeze (858 milioane dolari), echivalent cu 2,53 coroane/actiune, fata de 4 miliarde coroane suedeze sau 1,98 coroane/actiune in anul precedent, arata un comunicat Volvo.

Castigurile inainte de taxe au crescut in perioada aprilie-iunie la 7,48 miliarde coroane suedeze, fata de 5,97 coroane in 2007 si comparativ cu estimarea medie a 16 analisti chestionati in cadrul unui sondaj Reuters, de 7,04 miliarde coroane.

Volvo, care vinde camioane cu marcile Renault, Mack, Nissan Diesel si Volvo, a mentinut previziunea de crestere cu 10% in piata europeana a camioanelor, in acest an.

Insa Volvo a observat o mai mare reticenta din partea consumatorilor din Europa.

"In Europa, tendinta observata in primul trimestru, de crestere a prudentei in randul clientilor, s-a accentuat in unele piete, fapt ce s-a reflectat in nivelul comenzilor de camioane", a anuntat compania.



Citeste si