27 August 2008

Mazda expune conceptul Kazamai la Salonul Auto de la Moscova



Mazda prezinta in premiera mondiala la Salonul Auto de la Moscova conceptul crossover Kazamai, a carui denumire inseamna “rascruce de vanturi” in limba japoneza, potrivit unui comunicat al Mazda Romania.

Modelul combina doua elemente importante ale marcii, platforma “Sustainable Zoom-Zoom” si linia de design Nagare. Primul reprezinta viziunea Mazda pentru dezvoltare tehnologica, iar linia de design Nagare, prezenta si la alte modele concept lansate de Mazda (Furai, Taiki, Hakaze, Ryuga si Nagare) include elemente “fluide”, care confera senzatia de miscare unui vehicul chiar daca acesta nu se deplaseaza.

Conceptul are o lungime de 4,52 m si o latime de 1,93 m, fiind cu putin mai mare decat actuala Mazda3. Inaltimea de doar 1,5 m si linia joasa a acoperisului ii confera un aspect sportiv. Capota este mai joasa in centru decat pe laterale, fapt ce scoate in evidenta pasajele rotilor ce adapostesc anvelope de 22 de inchi. Kazamai poate acomoda pana la 4 pasageri.

Doua dintre obiective au fost ca acest concept sa fie cu 10% mai aerodinamic si cu 100 de kilograme mai usor decat alte modele din aceeasi clasa. Capota, sasiul si blocul motor au fost realizate din aluminiu sau aliaje care contin aluminiu.

In ceea ce priveste trenul de rulare, Mazda Kazamai este echipat cu motorul de noua generatie de 2l DISI (injectie directa cu aprindere prin scanteie), aflat in plin proces de evolutie si cu o cutie de viteze automata cu sase trepte.

Se estimeaza ca noul motor, in combinatie cu elementele aerodinamice si foarte usoare, ar putea avea un consum si un nivel de emisii reduse cu aproximativ 30% fata de actuala motorizare de 2l pe benzina.

In lista de dotari de siguranta activa ale Mazda Kazamai se regasesc elemente precum sistemul de control al stabilitatii (DSC) si un sistem de monitorizare a unghiurilor “moarte” pentru asistenta la schimbarea directiei de deplasare.

Segmentul SUV-urilor a reprezentat 20% din totalul vanzarilor de autovehicule din Rusia in 2007. In perioada 2004-2007, piata auto din Rusia a crescut cu aproximativ 1,28 milioane unitati, devenind a doua piata ca marime din Europa, dupa Germania. Mazda a devenit un brand foarte popular in Rusia in acest timp, vanzarile crescand de la 28.000 de unitati in 2004 la peste 50.000 de unitati anul trecut.

Mazda CX-7, model comercializat si pe piata din Romania, a inregistrat vanzari de 7.900 de unitati de la lansare.



Citeste si