5 Decembrie 2008

BMW: Scaderi in vanzari la nivel de grup cu 25% in noiembrie



Vanzarile BMW, cel mai mare producator de automobile din clasa premium, au scazut cu un sfert in noiembrie, in contextul in care pana si consumatorii cu venituri mai mari au inceput sa fie mai precauti in a cumpara, din cauza crizei financiare, relateaza Reuters.

Vanzarile totale ale grupului au scazut cu 25,4%, la 96.570 vehicule, in timp ce vanzarile marcii BMW s-au redus cu 26,2%.

De asemenea, vanzarile automobilelor Mini au scazut cu 20,8%, iar marca Rolls-Royce s-a vandut cu 18,5% mai putin, fata de aceeasi perioada a anului trecut, informeaza NewsIn.

Vanzarile grupului din primele 11 luni din 2008 au scazut cu 1,8%, la 1,3 milioane vehicule.

In urma anuntului, actiunile BMW s-au depreciat cu 4,8%, la 19,655 euro/actiune, in timp ce indicele DJ Stoxx al industriei auto europene scadea cu 3,9%.

Industria auto globala se confrunta cu o scadere masiva a vanzarilor, in contextul in care consumatorii sunt ingrijorati din cauza disponibilizarilor in masa aduse de criza economica.



Citeste si