3 Martie 2009

Conceptul Crossover Dacia Duster vine cu o motorizare diesel de 105 CP



Duster, primul concept car al marcii Dacia, este un crossover cu un motor de 1.5 dCi 105 CP, potrivit Automobile Dacia.
Conceptul echipat cu un filtru de particule are emisii de 139g de CO2/km si un consum de 5,3l/100 km. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 9,6 secunde. Motorizarea dispune de o cutie de viteze manuala cu 6 trepte.

Duster are o lungime de 4,25 m, tot atat cat Logan faza 1. Conceptul este echipat cu jante de aluminiu de 21’’ cu 5 raze si duzele de esapament de forma trapezoidala din aluminiu.

Galerie foto: Dacia Duster Concept

“Vazut din partea soferului, Duster este un coupé sportiv. Vazut din partea pasagerului, Duster este un MPV (Multi Purpose Vehicle) avand doua usi cu deschidere in sensuri contrare. Cu silueta sa inalta (1,49 m), ampatamentul generos (2,80 m) si dimensiunile compacte (4,25 m lungime, 1,64 m latime), Duster se prezinta ca un crossover robust si sportiv. Lungimea consolelor este redusa (65 cm in fata si 80 cm in spate)”, potrivit Automobile Dacia.

Blocurile optice se prelungesc pe aripile fata intr-o linie care se subtiaza pana la portiere.

Identitatea grafica a lui Duster este accentuata de culoarea gri cu reflexii a caroseriei, de marea suprafata vitrata si de absenta montantului central. In spate, marca Dacia este imprimata in metal.

Conceptul Dacia are interiorul in doua culori ciocolatiu si albastru. Scaunul soferului este sustinut de o structura care se prelungeste pana la consola centrala. Plansa de bord se prezinta sub linii fluide.

Airbag-ul sofer este plasat in structura inferioara a volanului, lasand loc, in partea centrala, unui ecran cu instrumentatie electronica.

Plansa de bord include si un torpedo cu capacitatea de 20 litri. Spatii de depozitare suplimentare, cu capacitatea de 8 litri, se afla dispuse in portiere. O alta cutie este disimulata in spatarul scaunului dreapta spate. Portbagajul ofera un volum de incarcare de 470 dm3.

Cu ajutorul unui buton, scaunul pasagerului culiseaza pe sine ascunse in planseu, alunecand sub scaunul soferului. Cele doua scaune se transforma intr-unul singur, degajand un volum de incarcare de 2 m3 ce permite imbarcarea unei biciclete. Aceasta se fixeaza cu usurinta datorita unor sisteme de ancorare aflate sub bancheta spate si in planseu.



Citeste si