14 Iulie 2009

Grupul Ripplewood vrea sa cumpere Vauxhall



Grupul cu capital privat Ripplewood a anuntat ca poarta discutii avansate pentru achizitia constructorului auto Vauxhall, intr-un demers care l-ar putea lasa pe ministrul pentru comert, Peter Mandelson, in fata a trei posibili cumparatori pentru salvarea companiei, informeaza Times Online.
Oficialii companiei cu capital privat au declarat ca, in timp ce poarta discutii de ceva timp pentru preluarea unei participatii in divizia europeana a grupului falimentar General Motors (GM), abia acum isi pot face publica intentia, deoarece tratativele au atins un nivel avansat, potrivit NewsIn.

Mandelson a vrut sa atraga cat mai curand si alte companii interesate de cumpararea Vauxhall, pentru a concura cu grupul Magna International, producatorul canadian de piese auto, care isi incheie negocierile de preluare.

Astfel, aproximativ 5.000 de locuri de munca sunt in pericol dupa ce GM a inaintat in1 iunie cerere pentru intrarea sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare. Falimentul GM a fortat divizarea grupului si vanzarea unitatilor din Europa.

Vauxhall are aproximativ 5.000 de angajati la fabrica din Ellesmere Port, Cheshire, unde se produce modelul Astra, si la cea din Luton, unde se produce modelul Vivaro.

La inceputul verii, Magna a oferit 700 milioane euro pentru o participatie de 55% a diviziei europene a GM si a oferit 300 de milioane euro in fonduri de urgenta pentru ajutorarea companiei..

GM a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute lansarea formala a noului GM, iesit din faliment, entitate creata in jurul activelor "sanatoase" ale grupului si detinuta in mare parte de statul american.

Fondata in 1908, GM a ajuns sa domine industria auto din Statele Unite, dar si la nivel mondial, sub conducerea directorului executiv Alfred Sloan, a carei promisiune a fost ca GM "va furniza o masina pentru orice buzunar si orice scop".

Pana la mijlocul anilor '50, culmea succesului GM, compania avea aproximativ 514.000 de angajati, producea aproximativ 50% din masinile noi de pe piata americana, iar vanzarile erau de doua ori mai mari decat cele ale Standard Oil, cea de-a doua corporatie din lume



Citeste si