25 August 2009

Topul companiilor auto din Romania dupa marja de profit



Principalele companii auto din Romania au inregistrat anul trecut pierderi sau marje de profit in scadere comparativ cu anul 2007, cuprinse intre 0,1% Automobile Bavaria (9,6% in 2007) si 7,2% Porsche Romania (9,2% in 2007).

Mercedes-Benz Romania - pierdere 9,3 mil euro

Mercedes-Benz Romania, importatorul marcii germane pe plan local, a fost anul trecut pe pierdere, de la o marja de profit de 3,7% in 2007.

Pierderea neta inregistrata de companie in 2008 depaseste 9 milioane de euro. In 2007, firma avea un profit net de 13,4 milioane euro.

Cifra de afaceri Mercedes a fost anul trecut de 394,7 milioane euro, in urcare cu 8,5% fata de anul 2007.

In 2008, au fost livrate in Romania 7.881 de autoturisme Mercedes-Benz.

Toyota Romania - pierdere 2,1 mil. euro

Toyota Romania, importatorul marcii japoneze pe plan local, a fost in 2008 pe pierdere, in timp ce in 2007 marja de profit a fost de 4,4%.

Pierderea neta a fost anul trecut de 2,12 milioane euro. In 2007, Toyota Romania a avut un profit de peste 8 milioane euro.

Cifra de afaceri a crescut cu 45% la 266 milioane euro, de la 183 milioane euro in anul 2007.

Toyota a vandut in 2008 peste 10.000 de unitati in Romania. Cota de piata a fost de 3,1%.

M Car Trading - pierdere 551.000 euro

M Car Trading, distribuitor general Mitsubishi pentru Romania, a inregistrat anul trecut o pierdere neta de 551.000 euro, de la o marja de profit de 5,5% in 2007.

In 2007 compania a avut un profit de 4 milioane euro.

Cifra de afaceri M Car Trading a crescut cu 5,7% in 2008, la 77,9 milioane euro.

Peste 4.100 de unitati Mitsubishi au fost vandute in Romania anul trecut, reprezentand o cota de piata de 1,3%.

Automobile Bavaria - marja de profit 0,1%

Automobile Bavaria, dealer al BMW Group, care comercializeaza marcile BMW si Mini, a avut in 2008 o marja de profit de 0,1%, in scadere de la 9,6% in anul 2007.

Cifra de afaceri a companiei s-a redus cu 31% in 2008 pana la 171 milioane euro, in timp ce profitul net a scazut cu 99% la 219.000 euro.

Marca BMW a inregistrat in Romania anul trecut o cota de piata de 0,8% cu 2.446 de unitati livrate.

In 2008, au fost comercializate pe plan local 267 de autoturisme Mini.

AutoItalia - marja de profit 0,2%

AutoItalia, importatorul marcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ssang Yong, Infiniti, Maserati si Segway in Romania, a avut in 2008 o marja de profit de 0,2%, in scadere de la 2,7% in anul 2007.

Afacerile companiei au avansat cu 4,7% la 224 milioane euro, in timp ce profitul a scazut cu 93%, la 434.000 euro.

Anul trecut, AutoItalia a comercializat in Romania peste 16.200 de autovehicule, cu 0,4% mai putin decat in 2007.

Hyundai Auto Romania - marja de profit 0,5%

Hyundai Auto Romania a avut in 2008 o marja de profit de 0,5% in scadere de la 2,9% in anul 2007.

Afacerile companiei au scazut anul trecut cu 24%, la 142,8 milioane euro, in timp ce profitul a scazut cu 87%, pana la 703.000 euro.

Anul trecut au fost livrate pe piata romaneasca 13.108 unitati Hyundai. Cota de piata a marcii Hyundai in Romania a fost de 4%.

Renault-Nissan Romania - marja de profit 2,1%

Importatorul marcilor Renault si Nissan in Romania a inregistrat in 2008 o marja de profit de 2,1%, in urcare de la 1,6% in 2007.

Cifra de afaceri Renault-Nissan Romania a scazut anul trecut cu 23%, la 326 milioane euro, iar profitul s-a diminuat cu 1,4%, pana la 6,8 milioane euro.

Marca franceza Renault a vandut pe piata romaneasca in 2008 peste 22.000 de unitati. Cota de piata Renault a fost in 2008 de 6,8%.

Nissan a vandut anul trecut in Romania 3.536 de unitati, cu 15% mai mult decat in 2007, cand a comercializat 3.066 de masini. Cota de piata Nissan a fost de 1,1%.

Automobile Dacia - marja de profit 2,9%

Constructorul roman de automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a avut anul trecut o marja de profit de 2,9%, in scadere de la 6,3% in 2007.

Potrivit raportului financiar al companiei Dacia, producatorul auto a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 2,07 miliarde euro (peste 7,64 miliarde lei), mai mare cu 10% fata de anul anterior, cresterea inregistrata fiind datorata in special vanzarilor auto la export, in timp ce vanzarile pe piata interna au scazut.

Compania a inregistrat anul trecut un profit de 60,28 milioane euro (222 mil. lei), de doua ori mai mic comparativ cu 2007.

Dacia a vandut anul trecut 257.594 de automobile, cu 11,7% mai mult fata de 2007, din care 84.708 unitati au fost comercializate in Romania (-17%) si 172.886 unitati la export.

Compania Dacia a produs anul trecut cu 19.723 mai multe autovehicule decat in anul 2007, ajungand la 242.415 pana la sfarsitul lui 2008, in crestere cu 8,85%.

Premium Auto - marja de profit 4,1%

Marja de profit a importatorului marcilor Land Rover si Jaguar in Romania, Premium Auto, a urcat anul trecut la 4,1%, de la 3%.

In 2008, cifra de afaceri Premium Auto a avansat cu 110% la 46,6 milioane euro, in timp ce profitul net a crescut cu 184%, la 1,9 milioane euro.

Anul trecut au fost livrate in Romania 824 de masini Land Rover si 228 de unitati Jaguar.

Romcar - marja de profit 4,3%

Romcar, reprezentantul Ford in Romania, a inregistrat anul trecut o marja de profit de 4,3%, in coborare de la 4,6% in 2007.

Cifra de afaceri Romcar a crescut cu 9% anul trecut, la 304,8 milioane euro, iar profitul net a urcat cu 1,5%, la 13,2 milioane euro.

Marca Ford a inregistrat anul trecut in Romania vanzari in crestere cu 1,9%, la 22.139 unitati (autoturisme si vehicule comerciale) si o cota de piata de 6,8%.

Trust Motors - marja de profit 6,9%

Importatorul automobilelor franceze Peugeot, Trust Motors, a avut anul trecut o marja de profit de 6,9%, in scadere de la 7,7% in 2007.

Profitul companiei s-a diminuat in 2008 cu 27%, la 13 milioane euro, iar afacerile au scazut cu 19%, la 188,5 milioane euro.

Trust Motors a comercializat anul trecut 16.959 de unitati, autoturisme si utilitare.

Porsche Romania - marja de profit 7,2%

Importatorul marcilor Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Lamborghini, Porsche si Bentley, Porsche Romania, a inregistrat anul trecut o marja de profit de 7,2%, in scadere de la 9,2% in 2007, fiind cel mai bun rezultat al unei companii din industria auto.

Anul trecut, cifra de afaceri Porsche Romania a fost de 993 milioane euro, in scadere cu 1% de la peste un miliard de euro in 2007.

Profitul net al companiei a scazut in 2008 cu 22%, la 71,7 milioane euro.

Porsche Romania detine 20% din piata auto, cu 53.955 de automobile vandute anul trecut, in scadere cu 8% fata de 2007.

Rezultatele financiare din rapoartele Ministerului de Finante au fost calculate la un curs mediu anual raportat de BNR de 3,68 lei pentru un euro in 2008.




Citeste si