27 August 2009

Toyota reduce capacitatea de productie pe plan mondial



Producatorul nipon de automobile Toyota Motor a anuntat ca va reduce cu 10% capacitatile de productie pe plan mondial, nivel corespunzand unei reduceri de un milion de vehicule pe an, scopul fiind adaptarea la noile conditii de pe piata
Un purtator de cuvant al Toyota a confirmt ca grupul va suspenda pana in 2011 o linie de productie cu o capacitate de 220.000 vehicule pe an de la uzina din Takaoka iar lucratorii vor fi transferati catre alte divizii, anunta NewsIn.

Conform cotidianului Nikkei, Toyota va inchide si filiala sa americana New United Motor Manufacturing (Nummi) pe care o detinea impreuna cu General Motors.

Inchiderea uzinei Nummi, construita in 1984, va fi primul eveniment de acest tip in istoria de 72 de ani a grupului.

Cotidianul nipon a mai precizat ca Toyota mai intentioneaza sa suspende productia la doua linii de productie ale uzinei sale din Derbyshire, din
Marea Britanie, cu o capacitate de 200.000 vehicule, precum si alte linii de productie din prefectura Aichi, sediul sau istoric din Japonia.

Aceste linii de productie nu vor fi insa dezasamblate, pentru a putea fi rapid puse in functiune in cazul revenirii cererii pe plan mondial.

Afectata de scaderea pietei auto pe plan mondial, Toyota, care a devenit principalul producator mondial de automobile in 2008, a inregistrat primele pierderi din istorie in anul fiscal 2008-2009, ce a luat sfarsit in luna martie.

Compania a inregistrat in primul trimestru fiscal o pierdere de 77,8 miliarde yeni (819 milioane dolari), dupa un profit de 353,7 miliarde yeni in aceeasi perioada a anului trecut.

Vanzarile au scazut cu 38%, la 3,8 miliarde yeni.

Pentru anul financiar ce se va incheia in martie 2010, Toyota prevede o pierdere neta de 450 miliarde yeni (4,7 miliarde dolari), fata de estimarea anterioara, de 550 miliarde yeni.

Toyota si Honda Motor Co. si-au majorat estimarile, in contextul in care masurile luate de guverne pentru majorarea cererii au avut efect. Statele Unite, Germania, Japonia si China au oferit credite de consum, reduceri de taxe si subventii pentru inlocuirea autoturismelor vechi, in contextul in care cea mai grava criza economica din ultimele decenii a dus Chrysler LLC si General Motors Corp. in stare de faliment.



Citeste si