Bursa de la Paris sanctioneaza rezultatele slabe ale Renault
Vanzarile constructorului francez de automobile inregistreaza, de la inceputul toamnei, o scadere sensibila pe o piata care este intr-o crestere vizibila. Renault a pierdut, in luna septembrie, chiar si rangul de prima marca europeana de automobile din Europa, in defavoarea celor de la Volkswagen.
Grupul francez este penalizat pentru gama sa redusa de modele. Modelele Megane si Scenic asigura aproximativ jumatate din rentabilitatea firmei.
Restul gamei, cu exceptia modelului Clio, care va fi reinnoit, este in coborare. In acest context, Renault este obligat sa-si restranga productia. Uzinele din localitatea franceza Sandouville, dar si liniile de fabricatie de la Douai, in nordul tarii, au prevazute opriri partiale ale activitatii in trimestrul al patrulea din acest an. Or, o reducere a productiei la un fabricant de autovehicule are un impact sever asupra rentabilitatii sale.
Rivalii de la Peugeot-Citroen, care vor ansambla in acest an cu 120.000 de masini mai putin decat preconizasera initial, au lansat, la randul lor, un avertisment asupra rezultatelor viitoare. Renault a facut la fel.
Potrivit rezultatelor date publicitatii pentru trimestrul trei din acest an, Renault e tinut in viata de vanzarile realizate pe seama modelului Logan, fabricat la Pitesti.
Degradarea situatiei de la Renault ii va oferi noului presedinte executiv al grupului auto, Carlos Ghosn, un spatiu de manevra mai mare pentru a anunta la sfarsitul lunii februarie schimbari drastice ale politicii companiei.