10 Mai 2010
TOP: Imagine de ansamblu asupra pietei auto europene in aprilie
Luna aprilie este mixta pentru piata auto europeana, fiind tari care au inregistrat o crestere a numarului de masini cu pana la 40% dar si tari cu scaderi de peste 30%.
Finlanda: +40% in aprilie
Procentul de masini diesel a fost de circa 43%.
In primele 4 luni, inregistrarile de masini in Finlanda au crescut cu 6,9%.
Cele mai cautate marci auto au fost Volkswagen, Toyota si Skoda.
Spania: +39% in aprilie
Aprilie a fost a opta luna pe plus.
Potrivit analistilor cresterea numarului de masini se datoreaza primei guvernamentale de 2.000 euro.
Peugeot a fost cea mai vanduta marca in Spania, urmata de Citroen si Seat.
Franta: +2% in aprilie
Cresterea numarului de masini in aprilie este mica, comparativ cu avansul inregistrat in Franta in martie de 18%, in februarie de 18% si in ianuarie de 14%.
In Franta, bonusul prin Rabla a fost taiat in ianuarie la 700 euro, de la 1.000 euro anul trecut.
In iunie, suma pentru o masina prin programul Remat va fi din nou micsorata pana la 500 euro.
Inmatricularile Renault si Dacia in Franta au crescut la 51.267 in aprilie, castigand cota de piata, de la 23% la 27%.
In Franta, marcile auto care au pierdut teren au fost VW, Toyota si Lexus.
Austria: -11% in aprilie
In primele 4 luni, au fost inregistrate 107.745 de masini, in crestere cu 7,5% comparativ cu aceeasi perioada din 2009.
Volkswagen ramane marca auto preferata de austrieci, fiind urmata de Opel si Audi.
Anul trecut, au fost inmatriculate in Austria 4,36 milioane de masini, in crestere cu 1,8% fata de 2008.
Prima de casare in Austria a fost de 1.500 euro.
Cehia: - 13% in aprilie
In aprilie, numarul de masini noi au scazut cu 13%, la 15.264 unitati.
Cea mai vanduta marca in Cehia este Skoda cu 18.571 unitati, urmata de VW cu 4.487 masini si Ford cu 4.382 masini.
Italia: -16% in aprilie
Inmatricularile Fiat au scazut cu 28%, Alfa Romeo cu 34%, Lancia cu 13%.
Ford care este a doua marca dupa Fiat in Italia a inregistrat o scadere de 28% a cererii.
Germania: - 32% in aprilie
Potrivit asociatiei germane (VDA), a fost inregistrat un declin al pietei pentru brand-urile auto straine de 43%, la 76.600 unitati.
Cererea pentru masini germane a scazut cu 26%, la 182.900 unitati.
Exporturile de autoturisme germane au fost in aprilie de 338.800 unitati, in crestere cu 58%.
Productia de masini in Germania a urcat cu 26%, la 469.400 masini.