13 Septembrie 2010

Primul model electric Hyundai a costat 26 mil. euro



Hyundai Motor Company a cheltuit 26 de milioane de euro, pentru a crea primul sau autovehicul electric, denumit BlueOn, fiind si primul din Coreea.

BlueOn, model care are la baza hatchback-ul Hyundai de mici dimensiuni i10, atinge o viteza maxima de 130 km/h si poate parcurge 140 km cu o singura incarcare a bateriei. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 13,1 secunde.

Hyundai planuieste extinderea capacitatilor de productie pentru BlueOn in cursul anului viitor, preconizand construirea a 2.500 unitati pana la finalului anului 2012.

Numele BlueOn provine de la linia Hyundai denumita Blue Drive, care cuprinde produsele si tehnologiile ecologice ale companiei. Cuvantul „On” simbolizeaza „activarea”.

BlueOn prezinta o structura compacta, cu o lungime totala de 3.585 mm, o latime totala de 1.595 mm si o inaltime totala de 1.540 mm.

Autovehiculul este prevazut cu un motor electric, alimentat de o baterie LiPoly (litiu-ion polimer) de 16,4 kWh. BlueOn ofera o putere maxima de 81 CP (61 kW) si un cuplu maxim de 21,4 kg/m (210 Nm).

Modelul este prevazut cu doua metode de reincarcare: de la prize domestice de 220 V si prize industriale de 380 V – care ofera viteze de reincarcare mai mari. In cazul incarcarii de la reteaua domestica, bateria va fi complet reincarcata in sase ore. Prin metoda de alimentare rapida, bateria va fi reincarcata la aproximativ 80% din capacitatea sa in numai 25 de minute.

BlueOn este prevazut si cu un sistem de emitere a unor sunete de motor virtuale (VESS), care creeaza un zgomot artificial pentru sporirea sigurantei pietonilor, deoarece sunetele emise de autovehiculul electric sunt greu detectabile sau nu exista deloc in cazul conducerii la viteze reduse.

Hyundai a planificat ca pana in luna octombrie sa implice 30 de autovehicule BlueOn ca flote de test pentru mai mule organizatii guvernamentale din Coreea.

Aceste autovehicule vor fi utilizate in principal pentru asistarea dezvoltarii si pentru testarea infrastructurii de incarcare timp de aproape doi ani, pana in august 2012.

„Interesul clientilor si cererea de autovehicule ecologice sunt in crestere, Hyundai se angajeaza sa reduca amprenta de carbon”, a declarat Dr. Hyun-Soon Lee, vicepresedintele Centrului de Cercetare si Dezvoltare Hyundai.

Hyundai a lansat modelul la Casa Albastra, in prezenta presedintelui coreean Lee Myung-Bak si a ministrilor pentru informatii, economie si mediu.



Citeste si