Pericol pentru Dacia si masinile low-cost europene. UE da jos taxele pentru masinile sud-coreene
Pactul va fi semnat la summitul de la Bruxelles din 6 octombrie. UE are un deficit de circa 7 miliarde de dolari in relatia cu Coreea de Sud.
UE reprezinta pentru Coreea de Sud a doua mare destinatie pentru export. "Aceasta este primul acord comercial bilateral, care va lega Europa si Asia. Este un pas mare in deschiderea pietelor din Asia pentru societatile noastre”, a declarat Steven Vanackere, vice prim-ministru al Belgiei.
Fiat se teme de Hyundai si Kia. In timp ce vanzarile Fiat pe piata europeana au scazut cu 10% in primul trimestru, livrarile Hyundai au crescut cu 10%, iar cele ale marcii Kia au urcat cu 13%.
Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia si presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), atragea atentia in urma cu cateva luni ca eliminarea taxelor de import pentru masinile sud-coreene pune in pericol industria auto europeana, implicit pe cea romaneasca.
"Ridicarea taxelor pentru masinile sud-coreene reprezinta reduceri de pret de minim o mie de euro per unitate. Acest lucru este clar in dezavantajul Dacia, care nu va putea lasa din pret", a declarat in aprilie Stroe.
Stroe a precizat ca prevederile acordului avantajeaza agricultura sau industria farmaceutica, insa comertul cu masini dintre cele doua parti este si va fi inechitabil.
"Daca in 2007 Uniunea Europeana a importat 700.000 de masini sud-coreene, Coreea de Sud a cumparat doar 20.000 de masini europene", a mai spus presedintele ACAROM.
UE a importat in 2008 circa 450.000 de masini coreene si a exportat 33.000 de unitati in Coreea, unde un milion de masini noi sunt vandute anual.
Stroe a mai spus ca importul de masini sud-coreene in Romania se va dubla, dupa eliminarea taxelor pentru acestea.