21 Septembrie 2010

In trei ani, Renault ar putea vinde mai mult in afara Europei decat pe continent



Grupul francez Renault ar putea ajunge, pana in anul 2013, sa vanda mai mult in afara Europei decat pe pietele europene, daca trendurile actuale se mentin, a declarat luni pentru Le Figaro directorul operational al constructorului auto, Patrick Pelata, potrivit Reuters, citat de Mediafax.

Cererea pentru automobile este in scadere in Europa dupa incheierea programelor guvernamentale de sustinere a industriei auto, iar constructorii privesc tot mai mult catre pietele emergente din afara continentului pentru crestere.

Pelata a aratat ca ponderea vanzarilor din afara Europei in afacerile Renault a crescut de la 11% in 1999 la 40% in prezent, iar, daca trendurile actuale se mentin, cifra ar putea ajunge la 50% pana in 2013.

Grupul estimeaza ca vanzarile totale vor creste in acest an la 2,5 milioane de automobile, de la 2,3 milioane anul trecut.

Directorul operational al Renault declara saptamana trecuta la Paris ca este ceva mai optimist cu privire la perspectivele pietei auto europene pentru acest an.

Constructorul auto francez anticipa o scadere de 7-9% a vanzarilor de autoturisme noi in Europa in 2010, Pelata notand insa ca declinul se va apropia mai degraba de 7% decat de limita mai pesimista a intervalului.

El a afirmat insa ca piata va inregistra anul viitor "o cadere semnificativa".

Renault detine si constructorul roman de automobile Dacia.



Citeste si