10 Noiembrie 2010

Taxa de prima inmatriculare ar putea creste. Masinile Euro 5 vor fi taxate pentru poluare



Ministerul Mediului propune o crestere a taxei de prima inmatriculare care sa fie valabila incepand cu anul urmator, motivata, potrivit ministrului Laszlo Borbely, de obligativitatea taxarii masinilor Euro 5, scutite pana in 2011.

"Intram de la 1 ianuarie intr-o noua era, se vor fabrica doar masini cu motoare Euro 5. In acest sens, propunerea Ministerului Mediului este ca de la inceputul lui 2011 sa avem si pentru Euro 5 o taxa, nu foarte mare", a declarat ministrul Mediului, Laszlo Borbely, citat de Mediafax.

Borbely a prezentat in conferinta de presa valorile pe care Ministerul Mediului le propune Guvernului pentru aprobare in ce priveste taxa de prima inmatriculare pentru 2011.

Potrivit lui Borbely, o motorizare Euro 5 de 1.100 de cmc, care in prezent este scutita de taxa, va fi taxata cu 116 euro in cazul unei masini noi si cu 91 de euro in cazul unui autoturism vechi de doi ani.

Pentru o masina Euro 5 de 2.000 de cmc veche de doi ani proprietarii vor trebui sa plateasca din 2011 o taxa de inmatriculare de 507 euro.

O masina cu un motor Euro 5 de 3.000 de cmc veche de doi ani va presupune la inmatriculare plata unei taxe de 1.541 euro.

"Pentru motoarele Euro 4 a fost o propunere mult mai drastica din partea producatorilor, dar nu puteam sa ne-o insusim", a spus ministrul Borbely, precizand ca propunerea Ministerului Mediului este ca o masina cu o motorizare Euro 4 de 1.400 de cmc veche de un an sa fie taxata la inmatriculare cu 483 de euro, fata de 380 de euro cat este in prezent.

Aceeasi motorizare, dar pentru o masina veche de trei ani implica plata unei taxe de 399 de euro, fata de 315 cat este in prezent. In cazul unei motorizari Euro 4 de 2.000 de cmc cu o vechime de doi ani, taxa va fi 1.326 de euro, fata de 1.060 cat este in prezent.

La o masina Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de sapte ani taxa va fi 998 de euro, fata de 673 cat este in prezent, pentru o vechime de opt ani taxa va fi 880, fata de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani proprietarii ar urma sa plateasca 665 de euro, fata de 448 de euro.

Ministrul a mai spus ca institutia pe care o conduce intelege sa sprijine producatorii si cumparatorii de masini electrice sau hibrid, astfel ca acestea nu vor fi taxate la inmatriculare.

"In plus lucram la implementarea unei facilitati pentru cei care produc vehicule electrice", a mai spus Laszlo Borbely.



Citeste si