6 Ianuarie 2011

Bilant auto in SUA: Vezi cum au rulat gigantii GM, Chrysler si Ford



Vanzarile de autovehicule din SUA au crescut cu 11% anul trecut, la 11,6 milioane de unitati, acestea revenindu-si dupa un an 2009 foarte dificil pentru constructorii auto locali, in care General Motors (GM) si Chrysler au intrat in faliment, transmite AFP, citat de Mediafax.

In ultima luna a anului trecut, vanzarile auto s-au situat la 1,14 milioane de masini, cu 11% peste nivelul din 2009, potrivit datelor companiei de analiza a pietei auto Autodata.

Anul 2010 a fost marcat de relansarea celor mai mari trei constructori auto americani, GM, Chrysler si Ford. Dintre acestia, Ford este singurul care nu a fost nevoit sa ceara protectie in fata creditorilor sub legea falimentului.

GM
, principalul producator auto din SUA, piata pe care are o cota de 19,1%, a reusit si o revenire spectaculoasa pe bursa, in luna noiembrie. Vanzarile grupului au urcat cu 6,3% anul trecut, la 2,215 milioane de masini.

Pentru Ford, vanzarile au crescut cu 19%, la 1,935 milioane de autovehicule. Cota de piata a avansat pentru al doilea an consecutiv, la 16,7%.

Chrysler a reusit sa comercializeze 1,085 milioane de masini anul trecut, cu 17% mai multe decat in 2009. Cota de piata a constructorului auto a fost de 9,4%.

In schimb, vanzarile celui mai mare producator auto mondial, Toyota, au scazut cu 0,3%, la 1,76 milioane de unitati.

"Iesim din cea mai dificila perioada din istoria noastra de 53 de ani", a declarat Don Esmond, responsabilul Toyota pentru SUA. El a atribuit performantele slabe de anul trecut suspendarii vanzarii si productiei principalelor modele Toyota in ianuarie, in America de Nord, in urma unor actiuni masive de rechemare pentru reparatii.

Toyota, care avea in 2010 o cota de piata de 15,2% in SUA, a rechemat peste zece milioane de masini in intreaga lume incepand cu toamna lui 2009. Problemele tehnice ale autovehiculelor au afectat imaginea grupului de campion al calitatii. In plus, concurentii americani devin tot mai competitivi la capitolul masini ecologice si de dimensiuni reduse.

Pentru acest an, constructorii auto anticipeaza continuarea procesului de revenire a sectorului, chiar daca nivelul vanzarilor nu se va ridica la cel anterior crizei.

GM mizeaza pe vanzarile de 13-13,5 milioane de autovehicule in acest an in SUA, in timp ce Ford estimeaza ca va comercializa 12,5-13,5 milioane de unitati.



Citeste si