2 Martie 2011

Producatori auto: Majorarea pretului petrolului ameninta revenirea industriei



Constructorii auto avertizeaza ca majorarea preturilor titeiului reprezinta un pericol pentru revenirea industriei de profil la nivel mondial, limitand cererea pentru SUV-uri si camionete, modele cu un consum mare de combustibil, transmite Reuters.

Cotatia petrolului Brent, de referinta pentru bursa londoneza, a ajuns marti la peste 112 dolari pe baril, din cauza ingrijorarilor investitorilor ca turbulentele sociale din Orientul Mijlociu si Africa de Nord vor limita livrarile de titei, scrie Mediafax.

In SUA, pretul benzinei a inregistrat saptamana trecuta cea mai mare crestere de dupa 2005, an in care uraganul Katrina a afectat livrarile de petrol.

"Clientii din SUA sunt cei mai sensibili la preturile titeiului. Cand acestea urca, masinile hibride zboara din showroom-uri, iar vanzarile de SUV-uri si camionete scad", a afirmat vicepresedintele executiv al Toyota, Takeshi Uchiyamada, la Salonul Auto de la Geneva.

Conditiile de pe piata auto se pot inrautati si in Europa, iar daca preturile petrolului se mentin ridicate ar putea fi afectata revenirea economica, a avertizat Lewis Booth, directorul financiar al Ford.

El a adaugat ca mentinerea preturilor la niveluri ridicate o perioada mai lunga poate determina clientii sa se orienteze catre masini cu un consum redus de combustibil.

Cresterea cotatiilor titeiului incurajeaza, insa, cererea pentru masini cu propulsie hibrida si electrica, noteaza Reuters.

"Cu cat avanseaza mai mult cotatiile titeiului, cu atat mai bine va fi pentru masinile electrice. Stim ca, in general, preturile tind sa creasca", a spus Pierre Loing, seful pentru Europa al diviziei de vehicule electrice a Nissan. Programul companiei pentru autovehicule electrice se bazeaza pe un pret al petrolului de 85 de dolari pe baril, a adaugat el.

Sergio Marchionne, directorul general al Fiat, companie specializata pe masini de dimensiuni reduse si consum redus, apreciaza ca producatorul auto italian va fi unul dintre cei mai putin afectati de cresterea cotatiilor petrolului dintre constructorii europeni.



Citeste si