23 August 2011

Ce firme fac angajari in aceasta perioada



Desi economia nu si-a revenit cum ne asteptam, unele companii au derulat operatiuni de recrutare si au adus oameni noi sub brandul lor. Wall-Street.ro va prezinta firmele care si-au marit numarul de angajati, posturile pe care le-au acoperit si dificultatile intampinate in procesul de recrutare.

Angajatori mai exigenti

Cresteri au fost inregistrate in numarul de posturi deschise in retail, marketing, vanzari, turism, productie, in special automotive, domeniul financiar bancar si IT. “Cresterea numarului de posturi deschise a fost moderata, insa sustinuta. Cele mai multe locuri de munca deschise au ramas in continuare in IT, domeniu care se lupta cu un deficit de talente si s-au mentinut solicitarile de personal specializat pe domeniu financiar contabil”, a declarat pentru Wall-Street.ro Monica Dona, PR manager la Lugera & Makler.

Ea a adaugat ca angajatorii sunt mult mai exigenti in selectarea candidatilor fata de perioada pre-recesiune, fiind rareori dispusi sa faca rabat de la anumite competente pentru a le dezvolta ulterior prin training.

Totodata, Dona a mai spus ca, desi numarul de posturi permanente a crescut fata de aceeasi perioada a anului trecut, cele mai multe solicitari vin in continuare pe segmentul de munca temporara. Angajarile pe proiect sau temporare acorda angajatorului flexibilitate in gestionarea resurselor umane pentru perioadele in care se inregistreaza cresteri sezoniere de activitate, a mentionat aceasta.

Vezi in slide-urile urmatoare ce companii mai fac angajari.



GeBOC

Global eBusiness Operations Center (GeBOC), centrul de servicii din Bucuresti al companiei Hewlett-Packard, cel mai mare producator mondial de PC-uri, si-a propus pentru acest an financiar sa angajeze in Romania 600 de persoane. Compania a ajuns pana la aceasta data la un numar de 3.100 de angajati.

“Procesul de recrutare al acestora este unul continuu, care s-a derulat în tot timpul anului, in funcție de necesarul de personal al centrului. Recrutăm pentru toate departamentele companiei, prin urmare posturile deschise sunt extrem de variate de la o echipa la alta. Cele mai multe sunt conexe unor domenii precum: vanzari, achiziții, suport pentru activitati de vanzare sau financiar”, a declarat Staffing Lead, HP România, Alexandra Oana.

Potrivit acesteia, compania cauta persoane doritoare de nou si flexibile.

“Dorinta de extindere a ariei de expertiza si de asumare de responsabilitati noi sunt si acestea un factor important in selectia candidaților ideali. De asemenea, suntem atenti si la aptitudinile de comunicare, relaționare cu clientii si cu cei din jur, ca si la capacitatea de planificare si organizare aactivitatilor. Dorinta de a reusi, determinarea, precum si interesul pentru viitorul profesional sunt calitati pe care le apreciem si le urmarim atunci cand vrem sa aducem oameni noi in echipa.

“Dificultatile in recrutare apar atunci cand trebuie sa gasim candidati cu experienta, care cunosc cel putin doua limbi straine la nivel fluent si care detin abilitati foarte bune de comunicare/relationare cu clientul”, a explicat Alexandra Oana.


ePayment

ePayment, cel mai mare procesator de plati online cu cardul de pe piata locala, si-a marit echipa din februarie incoace cu 17 angajati, compania ajungand in prezent la 44 de persoane.

“Cel mai dificil a fost sa gasim dezvoltatori, pentru ca cerintele postului vizeaza specialisti cu experienta mai mare si abilitati tehnice dezvoltate. Acestia sunt mai greu de convins sa isi schimbe jobul actual pentru ca adeseori sunt implicati in proiecte importante in companiile unde lucreaza, sunt pasionati de ceea ce fac si prefera sa ramana acolo pana termina proiectul respectiv. O alta dificultate o reprezinta si noul context de piata. Companiile au inceput sa aiba mai multepozitii disponibile, piata muncii s-a dezghetat, proiectele s-au inmultit, prin urmare este mai greu sa gasesti oamenii buni, cu experienta“, a declarat Claudia Ionescu, HR Manager ePayment.

Ea a adaugat ca activitatea de recrutare a firmei este orientata in cea mai mare parte catre dezvoltatori web PHP si MySQL seniori.

Potrivit acesteia, ePayment a primit pana la 200 de CV-uri pentru un post.

“ePayment continua campania de recrutare pana la finalul anului si probabil si anul viitor, obiectivul fiind de a ajunge la o echipa de aproximativ 80 de oameni”, a precizat Ionescu.


Cora

Retailerul Cora, cu o echipa formata din 3.600 de angajati, a recrutat in acest an 750 de persoane, in special ca urmare a deschiderii magazinelor Cora Drobeta in luna martie si Cora City Park Constanta in luna iulie a acestui an.

Recrutarea a vizat toate posturile specifice unui hipermarket, de manager department, manager raion, casier, lucrator comercial, vazantor, agent de paza, specialist in produse proaspete, agent de curatenie, dar si posturi in serviciile centrale in cadrul departamentelor de achizitii, marketing sau publicitate.

“Dificultatile procesului de recrutare au depins de locatia unde acesta s-a desfasurat: la Drobeta au lipsit persoanele cu experienta in retail, in schimb candidatii au compensat prin dorinta de a munci. La Constanta provocarea a fost creata de mediul puternic concurential si suprapunerea campaniei de recrutare peste sezonul de angajari din perioada estivala“, a declarat Anca Decu, Responsabil Resurse Umane al Cora Romania.

Posturile care pun cele mai multe probleme sunt cele de specialisti in produse proaspete: cofetari, brutari, bucatari, macelari, patiseri. "Zona de produse proaspete este de multe ori cartea de vizita a unui magazin, aici cautam oameni cu experienta, dar care sunt deschisi de asemenea spre a invata retete si tehnici noi".

Pana la finalul anului, echipei Cora se vor alatura cei 200 de angajati care vor lucra in magazinul Cora Arad, pe toate pozitiile specifice unui hipermarket.


Auchan

Retailerul Auchan, care a inceput din anul 2006 recrutarile pe piata locala, a angajat in acest an aproximativ 400 de oameni, detinand in prezent o echipa formata din circa 3.500 de persoane.

Posturile disponibile au fost atat de de executie, cat si de management, pentru persoane cu studii medii si superioare . Astfel, compania a cautat achizitori, manageri comerciali, lucratori comerciali, casieri, vanzatori, profesionisti produse proaspete

Ana Rogojina, responsabil recrutare Auchan Romania, a declarat ca in acest an compania nu a intampinat dificultati majore in procesul de angajare, mentionand totusi ca posturile care necesita calificare si experienta relevanta cum ar fi: macelari, brutari, patiseri, cofetari, presupun eforturi mai mari de cautare si gasire a candidatilor potriviti.


Regina Maria

Operatorul de servicii medicale private Regina Maria a angajat in aceasta vara 150 de persoane in regim full-time, in special pentru cele doua policlinici deschise, Policlinica Lujerului si Sun Plaza.

“In special pentru acestea am facut angajari in echipa medicala, fiind vorba despre aproximativ 150 de persoane full-time. In paralel, continuam recrutarile pentru un numare mare de medici colaboratori pentru aceste unitati, fara ca parteneriatul cu medicii foarte buni sa fie restrictionat de anumite policlinici si spitale”, a spus Sergiu Negut, director general adjunct la Reteaua privata de sanatate Regina Maria.

In prezent, compania are o echipa formata din aproximativ 1.500 de angajati full-time si colaboratori, medici si personal administrativ.
Regina Maria a angajat in ultima perioada medici pentru o gama larga de specialitati medicale printre care: pediatrie, obstetrica-ginecologie, sau recuperare medicala, mai exact recuperarea coloanei vertebrale.

Legat de dificultatile in a acoperi anumite posturi libere, Negut a precizat ca cele mai dificile domenii din acest punct de vedere sunt managementul si dezvoltare. „La acest moment, in Romania, nu exista destula competenta gata formata, mai ales pe piata serviciilor medicale private, care este o piata tanara”, a explicat Negut.

Oficialul companiei a adaugat ca primeste lunar sute de CV-uri din partea persoanelor interesate sa lucreze in companie.


Profi

Retailerul Profi a angajat anul aceasta peste 1.500 de persoane si doar in lunile de vara, respectiv in intervalul mai-august, au fost angajate aproximativ 900 de persoane.

La sfarsitul lunii iulie echipa Profi numara peste 2.500 de membri.

“Angajari au fost facute pentru noile magazine – casieri, lucratori comerciali, receptioneri, sefi si adjuncti sef magazine. Pentru a sustine dezvoltarea retelei si implementarea noilor proiecte s-au alaturat echipei noastre noi colegi pe pozitii ca: buyer, specialist marketing, specialist IT”, au explicat reprezentatii Profi.

Reprezentantii retailerului au adaugat ca primesc foarte multe aplicatii pentru posturile libere, insa nu toate sunt compatibile cu cerintele posturilor publicate.

“Principala dificultate cu care ne confruntam se refera la faptul ca din pacate te poti baza din ce in ce mai putin pe “cuvant” – adica oamenii isi manifesta interesul pentru postul respectiv, accepta invitatia la interviu, confirma si in final rata prezentei la interviuri e in unele cazuri de 60%”, au precizat reprezentantii companiei.

Pana la sfarsitul anului compania estimeaza ca va mai angaja aproximativ 200 de persoane atat pentru noile magazine pe care le va deschide, cat si pentru diverse pozitii in administratie.




Alti angajatori

De asemenea, printre companii care si-au crescut numarul de angajati in acest an sau care au anuntat ca intentioneaza acest lucru se numara : retailerul suedez de imbracaminte H&M Hennes&Mauritz AB, retailerul german Lidl, BCR, producatorul de lactate elen Olympus, furnizorul de servicii si solutii software EBS Romania, divizia locala a grupului francez de servicii de consultanta IT si dezvoltare software Pentalog, Oracle, Computer Generated Systems (CGS).

Monica Dona, PR manager la Lugera & Makler, a adaugat ca cele mai multe posturi sunt in continuare deschise prin intermediul marilor angajatori. “O consecinta implicita a cresterilor inregistrate de export a fost suplimentarea volumelor interne care a generat noi locuri de munca atat pentru personal calificat, cat si pentru personal necalificat”, a explicat aceasta.

Ea mai spune ca in functie de post angajatorii cauta in randul canditatilor de la cunostinte de operare calculator si limbi straine, la cunostinte de specialitate si experienta relevanta nisata pe domeniul de expertiza al companiei. In ceea ce priveste posturile de specialist, de cele mai multe ori experienta anterioara, dobandita in cadrul unor companii apropiate ca profil de cel al angajatorului poate sa fie un factor diferentiator.





Citeste si