29 Noiembrie 2011

Ce locuitori spun cel mai usor DA unui job in alta tara



Peste jumatate din forta de munca globala este dispusa sa lucreze peste hotare, se arata in studiul Global Talent Mobility 2011, cel mai mare sondaj privind mobilitatea fortei de munca intre tari, la nivel global. Vezi care sunt natiunile cele mai dornice sa se relocheze.

"Exista o diferenta semnificativa intre dorinta de mutare si relocarea fizica. Exista diferente mari si intre tari. Candidatii din Portugalia (97%), Luxemburg (94%) si Nigeria (94%) sunt cei mai dispusi sa se relocheze, in timp ce oamenii din Letonia (30%), SUA (48%) si China (52%) sunt mai putin deschisi sa munceasca in strainatate", se arata intr-un comunicat al BestJobs.ro.

Timpul pentru care angajatii se decid sa ramana in strainatate este in scadere.

Astfel, daca in 2009, aproximativ jumatate din forta de munca mobila urmarea sa lucreze in alta tara pentru mai mult de cinci ani, in prezent, 2011, acest raport a scazut cu 20%, la mai putin de o treime.

Studiul a identificat mai multe motive principale pentru mobilitatea pe piata muncii la nivel international.

"Primul motiv este, nu in mod surprinzator, dorinta de a incepe o cariera internationala. Interesant este faptul ca respondentii care au optat pentru acest prim motiv (peste 50%) nu au preferinte pentru o anumita locatie si sunt deschisi sa lucreze in mai mult de 10 tari", se arata in comunicat.

In timp ce salariul este in continuare cel mai influent factor de decizie in selectia companiei, categoria de candidati pentru care acest motiv este cel important, a scazut cu 8%. Factorii care afecteaza decizia de relocare in strainatate difera considerabil de la tara la tara.

Alti factori care motiveaza alegerea unui job in strainatate sunt oportunitatile de dezvoltare in cadrul carierei, termenii de angajare, atmosfera de lucru buna, locul de munca antrenant.

"Peste o treime dintre candidatii care ar lucra in strainatate s-ar reloca pentru mai putin de 5 ani. Drept consecinta, acestia exprima un interes deosebit pentru contractele pe perioada determinata (68%) sau temporare de peste 1 an (47%)", se mai arata in comunicat.

Din sondaj reiese ca Google este cel mai popular angajator international, urmat indeaproape de Microsoft. Companiile din SUA sunt cele mai vizate de catre candidati.

In ceea ce priveste metodele de cautare, site-urile de joburi au devenit, de departe, cele mai utilizate instrumente in gasirea unui loc de munca in strainatate.

Un alt rezultat al studiului arata ca peste o treime din respondenti au nominalizat China ca tara cu cel mai ridicat aport in redresarea economiei. SUA ocupa locul 2 cu 14%, urmata de India, Germania si Marea Britanie.

In realizarea sondajului au fost implicate 66 de tari (printre care si Romania, prin intermediul BestJobs.ro) si peste 160.000 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca.

BestJobs este un serviciul de recrutare si gazduieste in prezent peste 2.100.000 de CV-uri in baza de date si are peste 70.000 de companii client.

Sursa foto cover : freedigitalphotos.net



Citeste si