11 Ianuarie 2012
Ce trebuie sa faci ca sa te angajezi in 2012
Piata locurilor de munca din Romania ar putea creste usor 2012 fata de anul trecut, cei mai cautati fiind specialistii si persoanele cu o vasta experienta in domeniu. Cu toate acestea, angajatorii vor da si in acest an dovada de vigilenta in procesul de recrutare. Wall-Street.ro a stat de vorba cu specialistii in domeniu si iti prezinta cateva idei pe care merita sa le pui in practica pentru a-ti gasi un loc de munca.
Construieste-ti o retea solida de networking
Istoricul interactiunii cu ei reprezinta in sine o recomandare, atata timp cat a fost o colaborare pozitiva, sustine aceasta.
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Da dovada de relevanta in prezentare
Potrivit acesteia, depinde de tine sa comunici in mod relevant prin CV, sa fii diferit si sa atragi atentia angajatorului inca de la prima parcurgere a CV-ului.
Citeste aici despre lucrurile pe care nu trebuie sa le scrii niciodata in CV.
Sursa foto : flickr.com
Acorda importanta pregatirii interviului
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Incearca sa intelegi piata
"Din punctul nostru de vedere nu este o piata negativa, ci doar o piata diferita. Daca vom compara la nesfarsit contextul actual cu cel de dinainte nu vom face decat sa ne centram pe probleme, in loc sa ne centram pe gasirea de solutii in contextul actual. Din acest motiv capacitatea de intelegere a pietei din momentul de fata este o calitate deosebit de apreciata de angajatori, in special pentru pozitiile de middle si top management", spune Ionut Balintoni, Managing Partner in cadrul companiei de recrutare Qualia.
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Arata ca doresti sa excelezi
Putem invata ceva nou din orice activitate, important este sa ne dorim acest lucru, crede ea.
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Experienta in domeniu constituie intotdeauna avantaj
De asemenea, este important sa fii "bine pregatit profesional intr-un anumit domeniu, cu experienta si rezultate obtinute anterior", potrivit Monicai Bors de la Premium HR.
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Orientarea catre client iti este necesara
"Poate doar un slogan inainte de criza, retentia clientilor a devenit vitala in anii de dupa 2008, majoritatea companiilor concentrandu-se in principal pe pastrarea clientilor. Astfel, companile vor cauta oameni capabili sa inteleaga perspectiva clientior, care le inteleg nevoile si sunt capabili sa ofere solutii. Intr-o «piata»in care bugetele stau in primul rand sub semnul optimizarii costurilor vor fi preferati oamenii capabili sa se concentreze pe esential si sa livreze ceea ce clientii asteapta", considera Ionut Balintoni, Managing Partner, Qualia.
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Este important sa poti lucra in conditii de stres
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Ai nevoie de creativitate si gandire „outside the box”
"Criza a adus falimentul unor adevarati giganti, lideri si fosti deschizatori de drumuri in domeniile lor. Succesul este de partea companiilor care au stiut nu doar sa se adapteze noilor realitati, ci si sa seteze noi standarde in randul consumatorilor. Acest lucru a fost posibil datorita gandirii unor lideri, iar companiile vor incerca sa atraga tot mai mult persoane capabile sa vina cu idei noi pe o piata in care aparent totul a fost deja incercat", spune Ionut Balintoni.
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Da dovada de proactivitate
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Fa totul cu pasiune
Sursa foto : freedigitalphotos.net
Fii perseverent!
Sursa foto : freedigitalphotos.net