20 Martie 2012
DOMENII ATRACTIVE: Aici trebuie sa te orientezi pentru a castiga mai bine
Daca esti la inceput de cariera sau activezi de multi ani in campul muncii, insa actualul loc de munca nu te mai multumeste, iata 7 domenii care vor deveni din ce in ce mai atractive in urmatorii ani pe piata muncii, potrivit specialistilor in resurse umane consultati de Wall-Street.ro.
Energie
"Intrucat majoritatea specialistilor in acest domeniu s-au format in cadrul companiilor in care activeaza, odata cu dezvoltarea acestui sector, recrutarea lor de catre alte companii va avea un grad ridicat de dificultate. Vom vedea in viitorul apropiat companii care au nevoie de astfel de candidati si care vor incerca sa ii atraga direct de la concurenta, sau chiar de la companii partenere in proiectele la care lucreaza", a declarat Ionut Balintoni.
De asemenea, continua Balintoni, intrucat piata in domeniu este in curs de crestere, in general oamenii buni sunt cunoscuti, iar recrutarea se bazeaza in primul rand pe recomandari.
Industrie
In general, toate industriile care vor avea si o componenta puternica de research and development vor atrage candidati din piata. Exista un anumit segment de profesionisti care este stimulat si motivat de domeniile care contribuie efectiv la schimbarea viitorului (IT&C, pharma, sectorul medical), a precizat Balintoni.
IT&C
"Pe langa posturi in domeniul dezvoltarii aplicatiilor software, gestionarea datelor confidentiale, tehnologia informatiei, dezvoltarea sistemelor de comunicare, securitatea online, in plus, exista un interes pronutat catre dezvoltarea de solutii GreenIT. Similar ca si in alte domenii profesionale, evident ca toti cei pasionati de aceste domenii de activitate si care detin reale abilitati de exercitare a acestor profesii pot obtine satisfactii profesionale. In plus, atata timp cat exista un interes crescut din partea companiilor de a avea specialisti in aceste domenii si castigurile financiare sunt pe masura", afirma managerul.
Pentru posturile din domeniul IT&C pregatirea in domeniu este esentiala. In plus, ca sa poti obtine performante remarcabile este necesar sa ai o pasiune pentru acest domeniu si tehnologie in general. Desi este un domeniu tehnic, creativitatea, curiozitatea sunt calitati necesare, a adaugat el.
"Cred ca programatorii de software specializat pentru echipamente mobile de genul smartphone, tablete etc vor fi la mare cautare, avand în vedere ca suntem abia la inceputul dezvoltarii acestor tehnologii. Implicit si cei ce vor lucra in acest domeniu, dezvoltatori, team leaderi, software architecti si altii, vor avea de castigat si vor evolua puternic financiar si profesional. Pentru a evolua si a castiga mai bine calitatea principala necesara este valabila pentru orice meserie: ambitia", arata Bogdan Florea, director general al companiei de recrutare Trenkwalder.
IT este un alt domeniu in continua crestere, spune Monica Bors, managerul firmei de recrutare Premium HR. "Vor fi in continuare foarte cautati programatorii, specialistii in tehnologia informatiei. Se cer cunostinte avansate de limbaje de programare, experienta, atentie la detalii si bune abilitati de planificare si organizare", subliniaza Bors.
Online
"Cerintele sunt, dupa caz: experienta in dezvoltarea de aplicatii, portofoliu de lucrari, buna cunoastere a aplicatiilor grafice, buna intelegere a algoritmilor si structurilor de date; cunostinte de arhitectura informatiei, cunostinte avansate de marketing online si comert electronic, bune cunostinte de comunicare si publicitate online. De asemenea, candidatii trebuie sa fie buni cunoscatori ai mediului online si offline, sa aiba cunostinte despre comertul electorni, sa fie atentie la detalii, sa dea dovada de creativitate si sa aiba bune abilitati de planificare si organizare", a spus Bors.
Fenomenul retelelor sociale a marcat ultimii ani, afirma Ionut Balintoni de la Qualia. "Am asistat la transformarea unor proiecte create in facultate (cazul Facebook) in mari companii care atrag candidati. Pe de o parte, acestia sunt atrasi de brandul companiei respective, iar pe de alta de viziunea ei", arata el.
Potrivit unui clasament realizat anul acesta de revista Fast Company, Facebook se afla pe locul 2 in topul celor mai inovative 50 de companii din lume. Compania are in prezent peste 3.000 de angajati si birouri atat in Statele Unite, cat si la nivel international.
Dezvoltarea internetului si deplasarea numeroaselor forme de mass-media catre acest mediu, precum si intensificarea interactiunilor sociale, fac din social media un domeniu de interes.
"Astfel marketingul se deruleaza si se va derula si in viitor si pe o noua componenta. In plus, companiile participa din ce in ce mai activ la discutiile lansate in comunitatile online, aducand un plus de valoare continutului acestora si asigurand o buna vizibilitate a brandului lor in mediul online", este de parere Gabriel Gatejoiu, de la Professional.
Marketing
Vor fi cautati specialisti de marketing, specialisti in brand management, comunicare si PR, cercetare de piata", spune ea.
De asemenea, potrivit Cristinei Popescu, managerul firmei de recrutare QPAS, datorita dezvoltarii puternice a mediului online din ultimii ani, a inceput sa se regaseasca in anumite departamente de marketing, in general companii foarte mari, o persoana care sa se ocupe special de promovareape internet: Digital Specialist/Manager, Online Manager/Specialist sau alte denumiri similare.
"Acest specialist are in general background de marketing, dar cu o puternica orientare catre mediul online, inclusiv o buna cunoastere a metodelor de comunicare si a retelelor de socializare. Pana nu demult, aceasta zona era acoperita de catre Brand Manager, dar evolutia si complexitatea acestei arii a determinat aparitia acestui nou job si ocuparea lui de catre o persoana specializata", crede Popescu.
Cerintele specifice domeniului necesare angajatului sunt:
- Experienta in proiecte BRL / ATL, dupa caz, portofoliu de lucrari;
- Buna cunoastere a strategiilor si instrumentelor de marketing, comunicare, vanzari; cunostinte servicii clienti;
- Creativitate, idei proaspete;
- Buna intelegere a nevoilor de consum ale pietei si a comportamentului consumatorului, cunoasterea psihologiei consumatorului;
- Excelenta cunoastere a mediului online si offline;
- Excelente cunostinte de comunicare;
- Atentie la detalii si abilitati analitice.
Sursa foto: freedigitalphotos.net, David Castillo Dominici
Vanzari
"Profilul omului de vanzari «din viitor» va fi usor diferit. Adaptabilitate, creativitate, inovatie si inventivitate, inteligenta emotionala si sociala vor fi cateva dintre competentele-cheie", spune Ionut Balintoni, managing partner in cadrul Qualia.
Sursa foto: freedigitalphotos.net
Project management
"Aceasta tendinta se va accentua in viitor. Vom vedea mai des specialisti cu competente puternic dezvoltate de time management, organizare si comunicare si, de ce nu, vanzare. Regasim project manageri in aproximativ toate industriile si ne asteptam la o crestere a numarului acestora", incheie managerul Qualia.
Sursa foto: freedigitalphotos.net, Renjith Krishnan