11 Decembrie 2012

Cinci cai simple prin care poti deveni un sef mai bun



Relatia dintre manager si angajat este unul dintre cei mai importanti factori care influenteaza buna functionare a unei companii. Iata cinci cai prin care poti deveni un sef mai bun, conform Inc.com.

Coordoneaza oameni, nu cifre

In gandirea conventionala de business cifrele sunt cele mai importante. Ca rezultat, managerii aloca mult timp verificand numere si vorbim despre pozitia acestora si locul unde ar trebui sa fie.

In orice caz, toate aceste cifre sunt rezultatul muncii oamenilor. Asadar, cea mai buna cale de a obtine cifre satisfacatoare este sa iti conduci bine angajatii.

Sursa foto: freedigitalphotos.net


Fa masuratori simple si relevante

In timp ce focusul tau trebuie sa fie pe oameni decat pe numere, trebuia sa ai si metode de a masura munca angajatilor. In cel mai bun caz, masuratorile tale trebuie sa fie legate de compontamentele pe care incerci sa le incurajezi si sa fie atat de simple incat oricare dintre angajatii tai sa le inteleeaga.

Prin contrast, masuratorile complexe, cu valori multiple, creeaza inevitabil confuzii in randul anagajatilor, precum si la manageri.

Sursa foto: freedigitalphotos.net


Stabileste cate o prioritate pentru fiecare angajat

Daca dai angajatilor o serie intreaga de sarcini si spui despre fiecare ca are prioritate ridicata, inseamna ca aungi in situatia in care de fapt niciuna nu este mai importanta decat alta.

Intregul concept al “prioritatii” inseamna ca este un singur lucru mai important decat orice altceva. Daca le dai angajatilor mai multe sarcini prioritare ii pui in situatia de a alege ei ceea ce este mai important, iar asta este treaba ta.

Sursa foto: freedigitalphotos.net


Nu te razbuna pe un angajat

Angajatii inteleg ca si managerii sunt oameni, oameni aflati sub presiune, in special sub presiunea timpului.

Stiu si ca sefii sunt frustrati si netvosi, in special cand se confrunta cu vesti proaste, greseli, care puteau de altfel fi evitate.

Nu trebuie sa fii perfect, insa trebuie sa tii cont ca angajatii nu sunt “sacii tai de box”. Asadar, nu trebuie sa faci remarci taioase la adresa lor, doar pentru ca esti tu supar, pentru ca acesta este lucru care nu se uita usor.

Sursa foto: freedigitalphotos.net


Evalueaza-te prin prisma rezultatelor celor mai slabi angajati

Managerii se folosesc de cei mai buni angajati ai lor pentru a-si arata cat sunt de performanti. De fapt, daca ai angajat un om foarte bun sau a crescut in timpul in care a fost angajat la firma ta, asta nu inseamna ca succesul lui ti se datoreaza.

Cel mai bun om in care iti poti masura abilitatile de manager este prin raportarea la rezultatele celor mai slabi angajati.


Sursa foto: freedigitalphotos.net




Citeste si