24 Aprilie 2013

Cum recruteaza angajatorii in era tehnologiei



In era tehnologiei, angajatorii si-au schimbat strategiile de recrutare. Iata trei trenduri remarcate de reteaua de socializare profesionala LinkedIn, scrie Business Insider.

1. Recrutarea candidatilor pasivi

In orice moment, 70% dintre colegii tai de munca isi cauta un job, insa companiile stiu ca pentru a alege cel mai bun candidat trebuie sa fie cu ochii in special pe cei care nu isi cauta activ un loc de munca.

Acestia sunt candidatii pasivi, insa sunt persoane usor de identificat in ultima vreme datorita retelelor profesionale.

Pentru a gasi cei mai buni candidati companiile trebuie sa isi faca cunoscute posturile libere asa cum isi pun si produsele pe piata. Companiile pot sa ii identifice pe acesti candidati pasivi prin acordarea unei atentii sporite celor care le urmaresc pe retele sociale si care sunt cei mai activi in comunitatile LinkedIn, impartasesc continut si isi construiesc constant profilul.

In trecut, cei mai talentati treceau neobservati, insa acum chiar si cei care nu isi cauta activ un loc de munca pot fi identificati.


Sursa foto: freedigitalphotos.net


2. Talent branding

Asa cum este si normal, companiile cu o imagine puternica pot reduce cu pana la 20% costurile de angajare pentru ca nu trebuie sa depuna mult efort in a-si gasi candiati pentru locurile de munca puse la dispozitie.

Angajatorii inteligenti isi creeaza pagini de web pe temele “Despre noi” sau “Cariere”, care sa le ofere celor in cautarea unui loc de munca informatii din interior despre munca in compania respectiva. Aceste pagini trebuie imbunatatite constant cu videoclipuri, fotografii si testimoniale.

3. Cu ochii pe angajatii interni

Companiile, in momentul actual, se uita la echipele pe care le au in dorinta de a promova talentele. Aceasta este o actiune fireasca, deoarece angajatii potriviti vor sa isi indeplineasca sarcinile si in acelasi timp sa se focuseze pe cariera, iar daca nu sunt sustinuti de angajator vor pleca in alta parte.

Pe langa angajarile externe, companiile se uita constant in randul angajatilor, la cei mai talentati dintre ei, pentru a-I promova pe posturile libere.

Competitia este mare pentru ocuparea posturilor in companii, iar costurile angajarii unei persoane nepotrivite pot fi foarte mari.

Astfel, companiile trebuie sa fie mai mult decat atragatoare pentru angajati, trebuie sa reuseasca sa mentina talentele.

Sursa foto: freedigitalphotos.net




Citeste si