Anul 2013 a fost un an al surprizelor in piata de training de personal, in care companiile au facut miscari neanticipate, fie ca a tinut de majorarea bugetelor, fie de reducerea resurselor. Viorel Panaite, managing partner Human Invest, furnizor de servicii de formare profesionala, ne-a prezentat o scurta radiografie a anului 2013 in domeniul trainingului.

"2013 a fost, inainte de toate, anul neprevazutului si al surprizelor, in toate zonele: companii cu succese neasteptate si companii cu rezultate neasteptat de slabe, divizari si achizitii, proiecte care demareaza pe neasteptate si proiecte care se inchid pe neasteptate, bugete care au aparut dintr-o data si bugete care s-au taiat de pe o zi pe alta. In acelasi timp este si anul in care apare o diversitate extraordinara de experiente si metode de dezvoltare, ale furnizorilor consacrati sau ale unor noi furnizori: verificate in practica sau improvizate fara ca nici macar autorii sa stie ce au construit, realizate de oameni cu experienta sau fara nicio o experienta in acest domeniu, si asa mai departe", a spus Panaite.

El a adaugat ca actorii din piata de dezvoltare, fie ca sunt companii de instruire, coach si traineri independenti, companii de consultanta care ofera si programe de formare sau participantii din salile de curs, finantatori publici, au fost intr-o cautare intensa in a oferi si a lua ce credeau ca li se potriveste.

"Diversitatea si efervescenta mare a cererii si a ofertei din acest an, cu siguranta va fi un punct de lansare a unor noi tendinte viitoare: nevoi si dorinte noi ale consumatorilor, servicii si oferte noi ale furnizorilor, viziuni noi ale finantatorilor", a explicat seful Human Invest.

Domeniile in care companiile au apelat cel mai mult la programe de training

"Greu de spus, pentru ca nu cred ca a corelat nimeni pana acum in piata bugetele alocate cu competentele antrenate prin instruire. Companiilor specializate in cresterea performantei in vanzari li s-au cerut astfel de programe, celor specializate in dezvoltarea productivitatii managerilor li s-au cerut programe din aria lor de expertiza, si tot asa. Cat despre domeniile de activitate ale clientilor, in ceea ce ne priveste, am remarcat investitii sustinute pentru cresterea performantei angajatilor sau a organizatiei ca intreg, in domenii precum energie, pharma, telecom&IT si productie", a precizat Panaite.

Pe de alta parte, el a adaugat ca, desi nu exista nicio statistica relevanta, in 2013 s-a putut observa ca domeniul bancar a inregistrat o scadere a investitiilor in dezvoltare performantelor angajatilor si a organizatiei prin dezvoltarea abilitatilor "soft", iar domeniul IT a inregistrat cea mai mare crestere.

Cum au evoluat bugetele alocate de training ale companiilor

"Tot ceea ce pot spune este - de la caz, la caz. Sunt companii locale sau multinationale, in toate domeniile, care aveau traditional bugete de training, dar in 2013 nu au mai alocat niciun ban, iar companii fara istorie in acest domeniu, au inceput sa faca primii pasi", a mentionat Panaite.

In acest context, potrivit lui Panaite, anul 2013 a fost in acelasi timp un an de incheiat socotelile cu o paradigma mai veche a training-ului pentru toti actorii implicati, an de administrare a imprevizibilului din prezent, si an de cautari pentru demararea constructiei unei noi paradigme.

Viorel Panaite are o experienta de peste 12 ani in industria de training si consultanta in dezvoltare organizationala fiind unul dintre cei mai cunoscuti si apreciati traineri din Romania. Impreuna cu Richard Reese, a fondat Human Invest – companie de training si consultanta in dezvoltare organizationala.

Printre altele, el a condus si implementat programe de dezvoltare a competentelor manageriale sau de consolidare culturala pentru Holcim Romania, Rompetrol, Vodafone Romania, AirLiquide/ Ductil, Pepsi Americas, Aviva Romania, Orange Romania, GSK Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri