Scrisoarea de intentie, document care poarta si denumirea de scrisoare de recomandare, este un element important daca esti in cautarea unui loc de munca. Desi multi candidati pun accent mai degraba pe intocmirea CV-ului, trebuie stiut ca angajatorii se uita cu atentie si la scrisoarea de intentie.

Mai exact, alaturi de un CV reusit, scrisoarea de intentie te poate ajuta sa iti adjudeci postul dorit.

Nu multe persoane stiu asta, insa cea mai mare parte a angajatorilor iau primul contact cu un candidat tocmai prin intermediul scrisorii de intentie, iar realizarea corecta a acesteia il poate determina sa treaca mai departe, la analiza CV-ului.

Mai mult, foarte multi angajatori nici nu iau in considerare un CV daca nu este insotit de o scrisoare de intentie.

Continutul unei scrisori de intentie

Scrisoarea de intentie nu are un standard, continutul acesteia fiind diferit in functie de mai multe situatii, de la natura job-ului pentru care se aplica, de profilul companiei care recruteaza.

Exista cateva elemente care nu trebuie sa lipseasca din continutul unei scrisori de intentie, iar intre acestea se numara motivul aplicarii pentru pozitia respectiva, argumentele care il recomanda pe candiat ca fiind potrivit pentru job si dorinta de a fi contactat de catre angajator pentru a-si putea demonstra calitatile si potentialul profesional.

In plus, scrisoarea de intentie trebuie sa anunte disponibilitatea candidatului fata de compania angajatoare.

Scrisoarea de intentie sau motivatie este elementul care trebuie sa reflecte stilul personal al celui care o intocmeste, precum si aspectele prin care candidatul se poate diferentia de ceilalti si prin care poate sa se dovedeasca a fi unic.

Redactarea unei scrisori de intentie

Pentru a realiza o scrisoare de intentie care sa-ti mareasca sansele de angajare, orice candidat trebuie sa tina cont de existenta in cuprinsul acesteia a unor elemente caracteristice.

Primul element important este identificarea. Atat identificarea expeditorului cat si cea a destinatarului trebuie sa fie complete. Aici avem doua situatii in functie de modul in care este trimisa scrisoarea de intentie:

- In cazul in care scrisoarea este trimisa in format fizic, datele de identificare ale angajatului sunt trecute in partea de sus (nume, prenume, adresa de domiciliu, adresa de mail, numarul de telefon);

- In situatia in care scrisoarea de intentie este trimisa in format electronic, aceste elemente sunt trecute la final, in semnatura.

Destinatarul trebuie specificat si el la inceputul scrisorii. Daca numele firmei este cunoscut, acesta trebuie trecut sub numele si functia recrutorului (director HR sau alta persoana insarcinata cu angajarile), date care vor fi introduse in formula de adresare de la inceputul scrisorii.

Ulterior, in introducere este foarte important ca persoana care isi doreste pozitia respectiva sa se identifice, sa expuna motivul care l-a determinat sa trimita acea aplicatie, sa precizeze foarte clar recrutorului postul vizat si sursa prin care a aflat de disponibilitatea job-ului respectiv.

Partea de cuprins a scrisorii de intentie este si cea mai importanta, iar in cateva paragrafe candidatul trebuie sa atraga atentia angajatorului si sa-i starneasca curiozitatea.

De asemenea, in cuprins candidatul trebuie sa motiveze ce l-a determinat sa aplice pentru acea pozitie si sa precizeze competentele si experienta care corespund profilului solicitat.

In ultimul paragraf, cel de incheiere, candidatul trebuie sa formuleaze concluziile si sa-si arate disponibilitatea pentru o viitoare intrevedere.

Nu uita sa multumesti destinatarului pentru atentia acordata si incheie folosind o formula profesionala, neutra; „Cu consideratie,”, „Cu stima”, „Cu respect”.

Scrisoare de intentie

Sursa foto scrisoare de intentie: www.myjob.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri