Numarul angajatilor care au optat pentru relocarea in alte orase pentru a putea ocupa anumite pozitii in cadrul companiei CGS a crescut constant in ultimii ani. Daca in anii trecuti relocarile vizau pozitii de management, in prezent angajatii sunt dispusi sa plece din oras chiar si pentru pozitii entry-level.

Compania americana CGS este unul dintre cei mai mari furnizori de solutii de outsourcing prezent pe piata din Romania, oferind solutii de profil in 18 limbi straine: servicii de customer care, suport tehnic, help desk, telesales, precum si alte servicii externalizate de multe verticale de business. In Romania, activitatea CGS este organizata in trei centre de suport, respectiv in Bucuresti, Brasov si Sibiu.

Vrei sa afli cele mai noi provocari si tendintele anului in domeniul resurselor umane? Stii care sunt cei mai importanti factori care influenteaza acest sector? Vrei sa fii la curent cu noutatile din piata muncii? Inscrie-te la cea de-a treia editie a conferintei HR 2.0, eveniment organizat de wall-street.ro miercuri, 28 mai.

Potrivit companiei, cei mai multi angajati care si-au mutat domiciliul pentru a se angaja la CGS se regasesc in Sibiu, numarul acestora crescand cu peste 10% in ultimul an; multi dintre cei care s-au mutat in Sibiu provin din localitati precum Medias, Cluj Napoca sau Ramnicu Valcea.

Numarul este in crestere si in Brasov (cu 7% in aceeasi perioada), aici schimbandu-si domiciliul persoane care locuiau anterior in localitati precum Codlea, Fagaras sau Campina. Crestere s-a inregistrat si in ceea ce priveste numarul angajatilor CGS din Bucuresti care locuiau anterior in alte orase, dar majoritatea au venit in capitala in primul rand pentru studii, iar apoi s-au angajat.

"In anii trecuti, cele mai multe relocari ale angajatilor vizau pozitii de management si doar un numar redus dintre acestea priveau pozitiile entry level. Recent insa a crescut ponderea celor care sunt dispusi sa se mute in alt oras pentru a se putea angaja in compania noastra pe o serie de pozitii de incepatori, care necesita competente speciale (de limbi straine, tehnice, comunicare etc) si carora le corespund venituri in consecinta", a aratat Vladimir Sterescu, country manager CGS in Romania.

In primele luni ale anului curent, CGS a scos la concurs 250 de joburi. Majoritatea pozitiilor au fost locuri de munca nou-create si au vizat centrele de suport din Brasov si Sibiu, implicate in noi proiecte. Cea mai mare parte dintre joburi au fost deja acoperite, iar cele inca disponibile necesita cunoasterea limbilor engleza, spaniola, germana si franceza in centrul de suport CGS din Sibiu, respectiv engleza, germana, romana si maghiara - cele din centrul din Brasov.

"Pentru peste 20% dintre joburile scoase la concurs la inceputul acestui an, angajatii sunt in curs de relocare din alte localitati in Sibiu sau Brasov; majoritatea sunt tineri, dornici sa inceapa o cariera, dispusi sa isi inchirieze o locuinta si sa nu mai locuiasca impreuna cu parintii", a precizat Vladimir Sterescu.

CGS are in Romania aproape 3.000 de angajati in cele trei centre suport, peste 75% dintre acestia fiind tineri sub 25 de ani; aproximativ 95% sunt absolventi sau studenti ai unor institutii de invatamant superior.

Conform uzantelor din industria de profil, veniturile depind in primul rand de limba in care fiecare angajat isi desfasoara activitatea, precum si de ansamblul competentelor solicitate (tehnice, de negociere etc). Astfel, in primul an de activitate veniturile totale lunare (salariu, tichete de masa, bonusuri etc) variaza in general de la venitul mediu brut pe economie pana la peste 1.500 euro brut. In general, cele mai mari salarii ca incepatori le primesc vorbitorii de limbi nordice sau de olandeza, urmati de vorbitorii de germana, portugheza, limbi central-europene si de cunoscatorii limbii engleze.

Fondata in New York, SUA, in 1984, CGS Inc furnizeaza solutii tehnologice de afaceri, comert electronic, consultanta, servicii de mesagerie, dezvoltare de aplicatii software si servicii de training, deservind clienti din America de Nord, Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa.
CGS Romania acopera intreaga gama de servicii asociate activitatii de call center: Help Desk Corporativ, Suport Tehnic, Externalizarea procesului operational (BPO), Achizitia clientilor noi, Customer Care, Fidelizarea & Retentia clientilor .

Sursa foto: Proces relocare, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri