Media sumei cheltuite de europeni in fiecare an pentru asigurari se ridica la 1,900 de euro, in timp ce romanii nu aloca decat aproximativ 100 de euro pentru astfel de beneficii, a spus Florentina Scarlat, regional sales manager Signal Iduna, in cadrul conferintei HR 2.0 - Tendinte si provocari in 2014 pe piata muncii, organizata in parteneriat cu Signal Iduna, compania de recrutare Lugera si casa de avocatura PeliFilip.

"In privinta asigurarilor de sanatate suma este de 190 de euro pe an, Romania nici nu se gaseste pe lista. Romanii gasesc foarte greu solutii financiare cand vine vorba de sanatate. In SUA sunt alocati in medie 8.230 de dolari pe persoana pe an pentru sanatate, in timp ce Romania este pe langa Mauritius in aceasta privinta si anume 881 de dolari pe an de persoana. Este infim. Mai mult, oamenii care isi fac asigurari de sanatate individuale sunt foarte putini", a completat Florentina Scarlat.

Potrivit unui studiu recent, realizat pe un esantion de 14.800 de angajati romani, principalul beneficiu pe care acestia il urmaresc il reprezinta in proportie de 54% asigurarile medicale, urmat suport financiar pentru traininguri (37%) si tichete de masa (30%).

"Acest clasament este determinat de faptul ca angajatii nu mai au varste tinere si au avut nevoie mai des de servicii medicale, care costa. Iar salariul mediu net este de doar 1.706 lei. Mi se pare putin cand facem o comparatie cu niste servicii medicale, precum o vizita la un medic. Aceasta costa 120 de lei, apoi urmeaza un set minimal de investigatii care costa pana la 250 de lei. O suma fabuloasa. Care este tendinta - sa mergem la farmacie. Accesam servicii mult prea scumpe, pentru ca lasam problemele de sanatate sa se agraveze", a mai spus Scarlat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri