22 Iulie 2014

10 pasi prin care directorii financiari pot avea o colaborare mai buna cu directorii de HR



Ca director financiar, v-ati pus vreodata intrebarile urmatoare: "Ce fel de relatie aveti cu departamentul de resurse umane? Cat de buna este colaborarea dintre Financiar si HR?". Pentru a se desfasura in parametrii optimi si pentru a fi productiva, colaborarea apropiata intre departamentele de finante si HR devine din ce in ce mai importanta. Wall-Street.ro va prezinta 10 pasi prin care directorii financiari pot avea o colaborare mai buna cu directorii de HR, potrivit reprezentantilor companiei de audit financiar Ernst&Young Romania.

1. Faceti-va timp pentru dezvoltarea relatiei cu directorul de resurse umane

CFO si CHRO din companiile de succes investesc timp pentru a dezvolta o relatie de buna cooperare si cauta un numitor comun cand vine vorba de rezolvarea problemelor de business.

Sursa foto: Ceas/Shutterstock.com


2. Asigurati-va ca sunteti implicati in luarea deciziilor

Asigurati-va ca departamentul financiar, respectiv cel de resurse umane, sunt implicate in luarea deciziilor strategice de la varful companiei. Deciziile bune se iau atunci cand atat departamentul financiar, cat si HR-ul contribuie la elaborarea strategiei, in loc sa fie implicati exclusiv in implementarea acesteia.

Sursa foto: Angajata, la birou/Shutterstock.com


3. Asigurati-va ca aspectele de business sunt abordate din perspective multiple

Avand in vedere implicatiile financiare, dar si cele de personal, cresc sansele ca deciziile bune sa fie luate cu implicarea tuturor departamentelor, mai ales in momentele cheie (ca, de exemplu, in procesele de revizuire strategica, dezvoltarea de produse si servicii noi etc).

Sursa foto: Persoana care muta piesa de sah/Shutterstock.com


4. Continuati tranzitia de la functii de sustinere la functii cu rol activ

Continuati tranzitiei de la functii de sustinere la functii cu rol activ: lucrand impreuna, CHRO si CFO elaboreaza strategii anticipative pentru probleme strategice. Aceasta se traduce prin cultivarea unui mindset, atat in cadrul departamentului de HR, cat si cel Financiar, bazat pe leadership in business si pe cunoasterea problemelor economice majore.

Sursa foto: Echipa/Shutterstock.com


5. Construiti o cultura a colaborarii intre ariile functionale

Pentru a face o gestionare eficienta a angajatilor valorosi, companiile trebuie sa le ofere atat directorilor de HR, cat si celor de la departamentul financiar, o perspectiva de ansamblu asupra business-ului, pentru ca ei sa poata combina cunostintele de specialitate cu o constientizare a problemelor economice. De asemenea, conducerea companiei trebuie sa inspire formarea acestui tip de cultura, prin actiunile ei.

Sursa foto: Echipa/Shutterstock.com


6. Lucrati impreuna cu departamentul de HR pentru a gasi intrebarile corecte

Lucrati impreuna cu departamentul de HR pentru a gasi intrebarile corecte privitoare la forta de munca si identificati impreuna raspunsurile. Lipsa informatiilor de la HR a fost una dintre barierele fundamentale ale colaborarii eficiente intre CFO si CHRO. Directorii financiari ar trebui sa lucreze impreuna cu colegii de la Resurse Umane pentru a structura datele care ar imbunatati procesul de luare a deciziilor.


7. Indreptati-va atentia catre indicatorii-cheie de performanta

Indreptati-va atentia catre indicatorii-cheie de performanta (KPIs) care conteaza cu adevarat. Datele de la HR au fost deseori prezentate in functie de ceea ce era mai usor de masurat, nu de ceea ce era cu adevarat important. Companiile trebuie sa isi concentreze eforturile pentru a identifica si monitoriza KPI-urile fortei de munca ce vor sustine strategia de diferentiere a acestora in piata.

Sursa foto: Concept de performanta/Shutterstock.com


8. Faceti din masurarea rezultatelor un proces continuu si predictibil

Mult prea des, companiile se bazeaza pe date invechite si relevante doar pentru un interval scurt de timp. Pentru a face aceste masuratori relevante, firmele trebuie sa incorporeze in strategiile lor o masurare continua a initiativelor si performantei HR.

Sursa foto: Verificarea rezultatelor/Shutterstock.com


9. Folositi un filtru obiectiv pentru date si informatii pentru o colaborare imbunatatita

Simpla analizare a fortei de munca nu mai e de actualitate. Complexitatea sporita a datelor de la departamentul de resurse umane si capacitatea de a utiliza aceste date in domenii precum planificarea strategica a fortei de munca sau modelarea performantei acesteia, reprezinta o baza stabila pentru a intelege cum investitiile in oameni pot influenta anumiti indicatori-cheie de performanta.

Sursa foto: Concept strategie/Shutterstock.com


10. Abordati intr-o maniera strategica planificarea fortei de munca

CFO-ul joaca un rol activ in estimarea constanta a nevoii de forta de munca si in organizarea acesteia. Aportul sau consta in exprimarea diferitelor puncte de vedere si in eventuala analiza, reusind astfel sa combine atat datele din interior, cat si din exterior, pentru a ajuta organizatia sa atinga echilibrul intre formarea si atragerea unor angajati valorosi si pentru a sustine strategia de business.

Sursa foto: Intalnire intre manageri/Shutterstock.com




Citeste si