17 Februarie 2015

O romanca retuseaza angajatii prin teatru cu 1.900 euro si vrea sa atace piata din Vest



Adriana Boscanici (37 ani) organizeaza de 9 ani traininguri prin teatru, prin care "retuseaza" angajatii mutinationalelor cu 1.500-1.900 de euro pe zi. Asa ca anul trecut a facut venituri de 120.000 de euro. Chiar daca nu pare o cifra mare, business-ul sau, Trainart, este in crestere si se indreapta spre tarile din Vest.

"Ca in orice domeniu, oricine poate incepe o astfel de afacere insa nu oricine o poate mentine. Este o piata in curs de maturizare si este dificil sa te mentii daca nu aduci ceva nou. Am ajuns la momentul in care organizatiile mari sunt consumatoare de training. De asemenea, este foarte important sa fii corect cu tine si clientii tai si sa nu promiti mai mult decat poti oferi", spune Adriana Boscanici, fondatoarea Trainart, in care lucreaza 8 traineri.

Antreprenoarea a schimbat de curand identitatea companiei sale, in care a investit 40.000 de euro. Odata cu aceasta a introdus si servicii de coaching, pe langa cele de training si teambuilding, si are in discutii livrarea de training in tari din vestul Europei, unde este in curs semnarea contractului. Si asta pentru ca, in 2015, piata de training va continua sa fie eterogena, dupa cum sustine proprietara Trainart. O zi de training prin teatru costa intre 1.500 si 1.900 de euro, iar un curs deschis de 3 zile costa 400 de euro/persoana.

"La baza se vor cere traininguri de consolidare sau de retusare a abilitatilor deja existente. Apoi urmeaza training-uri prin care oamenii sa fie mai eficienti intr-un timp si mai scurt. Urmatoarea treapta sunt trainingurile corelate cu alte tipuri de servicii, o abordare integrata, asa cum este si cea oferita de noi, prin training-coaching-dezvoltare personala prin tehnici regizorale. Ultima treapta sunt trainingurile care sa trateze oamenii holistic. Companiile incep sa fie interesate de cursuri care sa le mentina angajatii fericiti si sunt dispuse sa mearga si in zone mai putin explorate cum ar fi: artele (pictura, dans, teatru, etc.), tehnici de meditatie sau parenting, de exemplu", explica Adriana Boscanici.

Ea mai sustine ca piata a ajuns la momentul in care organizatiile mari sunt consumatoare de training. Astfel, cel mai mare consum vine de la companii din domenii precum pharma, retail, FMCG, oil&gas, auto, servicii financiare, IT&C, servicii de business si logistica si distributie.



Citeste si