Asigura-ti viitorul! 8 lectii pe care trebuie sa le inveti de la primul job
Primul loc de munca poate parea destul de descurajant. Din fericire, multi oameni au depasit momentul dupa ce au invatat din greseli. De aceea, iti prezentam 8 lectii care sa-ti aduca succes la locul de munca si in viitor.
Atitudinea este mai importanta decat munca in sine
Cand esti la primul job, acorda o mare importanta atitudinii tale fata de sefi si colegi. Nu ca munca de zi cu zi si rezultatele ar fi de neglijat, insa atitudinea pozitiva si orientarea ta catre solutionarea problemelor iti aduc mai multe beneficii, spun consultantii in cariera, citati de Business Insider.
Sursa foto: Concept succes/Shutterstock.com
Acorda atentie lucrurilor mici
Nu esti orientat si preocupat in mod natural de detalii? Atunci lucreaza la partea asta. Sa verifici orice lucru de doua ori si sa iti faci treaba extraordinar de bine reprezinta cea mai scurta cale sa construiesti, pe termen lung, increderea in oamenii pe care nu-i cunosti foarte bine.
De aceea, specialistii iti recomanda sa citesti un mail de trei ori inainte sa-l trimiti. Si retine "Ce spui este importanta, dar cum spui face toata diferenta in lume".
Sursa foto: Angajat care se uita prin lupa/Shutterstock.com
Invata cum sa-ti "gestionezi" seful
Specialistii se refera aici tot la atitudine si, indeosebi, la modul strategic in care pornesti o discutie cu seful tau. "Pana sa devii CEO, treaba ta este sa-i faci sefului viata mai usoara. Asa ca nu merge la seful tau cu probleme, ci cu solutii", te sfatuiesc specialistii straini.
Sursa foto: Sef impresionat de angajat/Shutterstock.com
Fii ca un burete, pregatit sa absorbi cunostinte
Atat timp cat tu inveti ceva nou, mereu este in castig. Fii ca un burete si cu multa sete de invatare. Fa un efort sa inveti si in afara jobului si fa-ti timp pentru a dezvolta un hobby, pe langa job.
Sursa foto: Creier in forma de burete/Shutterstock.com
Abuzeaza de "Multumesc!"
Foloseste-ti bunele maniere! Cu un "Te rog!"si un "Multumesc!" poti deschide multe usi si poti crea legaturi puternice pe termen lung. Nimanui nu-i place sa aiba colegi nepoliticosi sau chiar obraznici.
Sursa foto: Tasta Thank You!/Shutterstock.com
Nu este mereu usor, dar nu e imposibil
Lucrurile care ti se par dimineata ca sunt imposibil de facut pot deveni chiar banale seara. Atunci cand primesti o sarcina greoaie care efectiv te compleseste, da-ti seama cum poti sa o rezolvi pe bucati.
Sursa foto: Impossible/Shutterstock.com
Cunoaste-ti si stapaneste bine propriul rol (de erou)
Asta inseamna sa devii acea persoana care se pricepe excelent la "acel lucru". Colegii si sefii te vor recunoaste ca atare si vor apela la tine pentru ca esti singurul angajat care stie sa faca cel mai bine "acel lucru". Si asa devii si indispensabil in companie.
Sursa foto: Angajat erou/Shutterstock.com
Nu te descuraja cand problemele apar
Este in regula daca simti uneori ca lucrurile nu merg chiar bine. Dar tine minte: decat sa-ti concentrezi mintea si sufletul pe probleme, fii pozitiv si concentreaza-te pe solutii valoroase.
Sursa foto: Angajata/Shutterstock.com