Afla ce anume trebuie sa faci pentru a-l determina pe angajator sa te aleaga pe tine in ciuda faptului ca nu esti calificat.

Ai gasit jobul visurilor tale. Totul este perfect pana cand afli ca angajatorul cauta pe cineva cu experienta. Cu toate acestea nu vrei sa te lasi cu una cu doua; doar nu gasesti la fiecare pas o astfel de oportunitate. Ai ceva ce le lipseste celorlalti candidati si vrei sa ii arati angajatorului acest lucru. Cum faci asta?

1. Axeaza-te pe orice experienta sau calitate relevanta

La descrierea jobului mult visat apare o lista lunga de abilitati si experiente necesare candidatului ideal. Probabil ca cele mai multe dintre acestea nu fac parte din CV-ul tau. Gandeste-te bine la calitatile si experientele tale. Care dintre acestea te fac totusi un candidat valoros, unic?

Potrivit Forbes.com, poti gasi alte abilitati si experiente care nu apar in acea descriere dar care insa ar fi potrivite pentru acest job. Pentru a face acest lucru trebuie sa afli cat mai multe despre postul respectiv; asa ca nu te raporta numai la cerintele angajatorului. De exemplu, chiar daca nu ai mai lucrat ca manager intr-o companie, ti-ai dezvoltat abilitatile de bun manager atunci cand ai fost liderul echipei de studenti din cadrul unei organizatii. Foloseste-te de aceasta experienta pentru a pune in lumina ce ai avut de invatat in urma sa.

Retail jobs

2. Arata-i angajatorului ca esti pus pe fapte mari

Un alt mod de a-ti impresiona angajatorul este acela de a-i demonstra ca poti contribui la succesul firmei sale. Ii poti trimite un memo in care sa ii scrii despre provocarile jobului si despre modul in care ai avea de gand sa le faci fata. Efortul tau nu iti va pune in valoare decat o parte din abilitati insa cu siguranta ii va arata angajatorului ca iei in serios procesul de angajare si astfel il vei determina sa isi imagineze ca deja lucrezi pentru compania sa.

3. Stabileste o conexiune cu angajatorul

Se poate intampla ca angajatorul sa fi avut parte de niste realizari despre care tu te-ai interesat din timp. Ai aflat ca a vorbit in cadrul unei conferinte sau ca a facut o schimbare pozitiva in cadrul companiei? Potrivit Businessinsider.com ar trebui sa te folosesti de acest lucru: “arata-i ca esti un adevarat fan” cata vreme ai grija ca “faptele sa stea la baza entuziasmului tau”.

Citeste si:
55% dintre angajați se așteaptă să primească o primă de Paște de la...
Un Paște fără restricții, dar...

Daca intr-adevar esti sincer, ai putea mentiona faptul ca aceste realizari te-au inspirat atunci cand ai aplicat pentru acest job. Dar in cazul in care consideri ca o astfel de apropiere nu face decat sa complice situatia, ar fi bine sa insisti asupra modului in care rezultatele companiei sale au fost cele care te-au facut sa te orientezi catre acest domeniu.

Interviu angajare

Foto: Interviu, Shutterstock.com

4. Nu te prezenta fara o recomandare

Faptul ca esti recomandat de alta persoana a carei activitate este relevanta domeniului in care vrei sa lucrezi, ii arata angajatorului ca poate avea incredere ca poti ajuta compania sa sa se dezvolte si mai mult. De multe ori un singur interviu nu este de ajuns pentru ca angajatorul sa isi faca o parere buna despre tine, din acest motiv ai putea apela la o recomandare din partea unei cunostinte comune sau, si mai bine, a unei persoane pe care angajatorul o admira, conform Money.usnews.com.

Citeste si:
Cum îți poți da seama dacă într-o companie există un mediu toxic
Cum îți poți da seama dacă...

5. Concentreaza-te pe nevoile companiei

Pe primul plan sunt nevoile companiei; sau cel putin asa ar trebui sa fie. Asa ca da-i de inteles angajatorului ca obiectivele tale rezoneaza cu misiunea firmei. Vrei sa iti dezvolti anumite abilitati pentru a putea atinge telurile companiei deoarece chiar crezi in scopul sau si ca aceasta poate schimba in bine lumea.

Documenteaza-te bine in privinta companiei; trebuie sa ii cunosti valorile mai bine decat ceilalti candidati. O idee buna ar fi sa iei legatura cu unul dintre angajatii sai pentru a descoperi mai multe informatii despre aceasta. Astfel vei putea afla detalii si despre mediul de lucru.

6. Pune-te in locul angajatorului

Este destul de evident ca ar trebui sa stii exact ceea ce cauta angajatorul si care sunt defectele pe care acesta este dispus sa le treaca cu vederea: pasiunea ta pentru acest job il poate face pe angajator sa nu acorde atentie unor slabiciuni. Esential este ca in timpul interviului sa te pui in valoare. Angajatorul asteapta sa iti scoti in evidenta nu numai calitatile dar si modurile prin care ai de gand sa treci peste “micile” imperfectiuni pe care le ai. Trebuie sa iti dai seama mai exact de ce ar fi angajatorul entuziasmat sa te aleaga pe tine si nu pe altcineva.

Citeste si:
Vrei să îți dai demisia de mâine și să devii freelancer? Nu face asta
Din angajat în freelancer....

7. Arata faptul ca esti dispus sa inveti

Conform Quintcareers.com, daca nu poti sa convingi angajatorul ca esti calificat, ar trebui sa evidentiezi in cadrul interviului de angajare faptul ca esti destul de flexibil si rapid cand vine vorba de procesul de invatare. Si pentru ca nu te poti baza numai pe vorbe, ai nevoie si de fapte: foloseste exemple solide pentru a demonstra ca ceea ce spui este adevarat. Poti sa ii vorbesti despre usurinta cu care ai trecut peste dificultatile pe care le-ai intampinat atunci cand ai avut de invatat pentru facultate la o anumita materie.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri