Sunt doar cateva lucruri mai frustrante decat sa petreci ore in sir in incercarea de a scrie e-mail-ul perfect sefului tau si totusi sa nu primesti raspunsul asteptat. Te-ai fi gandit ca acesta va fi incantat de ce i-ai scris, insa acesta pare deranjat. Desi suprinzator, problema poate veni din lucruri simple, cum a fi o serie de cuvinte care pot fi interpretate in mod gresit atunci cand sunt scrise intr-un e-mail.

Iata cuvintele pe care ar trebui sa le eviti intr-un e-mail, potrivit Business Insider.

1. De asemenea

Folosirea termenului “de asemenea” prea des in cadrul unui e-mail poate da impresia ca ceri multe lucruri, si poate pune in ceata pe respondent la care dintre rugaminti sa abordeze prima data.

Cuvintele de tranzitie sunt necesare in structura unui e-mail, ceea ce inseamna ca “de asemenea” trebuie inlocuit cu alternative, precum “in plus”, “mai mult decat atat”, “in alta ordine de idei”.

2. Probabil

Acest cuvant da o nota de incertitudine mesajului transmis. De exemplu, in loc sa trimiti un e-mail in care sa spui “As putea termina asta probabil pana in ora 5”, ai putea fi mai clar in ceea ce priveste deadline-ul scotand “probabil”. Iar daca nu esti sigur daca poti atinge termenul limita, ofera unul nou.
Suna mai sigur cand spui “voi termina pana la final de zi” sau “voi termina pana ajungi maine la birou” decat cand scrii “probabil voi termina".

3. Incerc

La fel ca si “probabil”, atunci cand scrii intr-un email ca “incerci” arati ca nu esti sigur pe tine in ceea ce faci. In realitate, multi manageri chiar inteleg ca persoana care foloseste acest termen nu este in stare sa realizeze sarcina respectiva. Daca nu esti sigur ca poti face acel lucru, intreaba-te daca iti lipsesc informatii esentiale sau aptitudini specifice si incerca sa iti dai seama cum poti transforma “incerc” in “pot face”. Daca este imposibil de realizat, anunta-ti indata seful si explica-i motivele, iar acesta te poate chiar ajuta.

4. Sincer
Acesta este cuvantul care face cea mai mare concurenta termenului “literalmente”, fiind utilizat cel mai frecvent in mod abuziv in cadrul e-mail-urilor.
Oamenii incarca adesea emailurile cu acest cuvant, ceea ce nu face decat sa ridice semne de intrebare privind onestitatea celui care scrie e-mail-ul.

5. Cred
Este de preferat ca in corpul unui e-mail sa nu apara acest “eu cred”, ci mai degraba sa impartasiti direct opiniile personale. In cele din urma, e-mail-ul vine din partea dumneavoastra, iar pentru cel care primeste textul este clar ale cui sunt impresiile.

Concluzia este ca, asa cum se spune "mai putin inseamna mai mult", un e-mail mai scurt poate fi mai eficient decat unul incarcat cu tot felul de "artificii".

Sursa foto: Laptop, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri