7 intrebari de interviu care iti testeaza inteligenta emotionala

Intrebarile de interviu pot spune multe despre ceea ce cauta compania la candidatul ideal. Cum iti testeaza angajatorul inteligenta emotionala? Iata 7 intrebari de interviu.

Intrebarile de interviu te ajuta sa iti dai seama de valorile firmei in functie de raspunsurile pe care angajatorii le asteapta de la tine. Un lucru este sigur: nu toate companiile stiu cum sa se foloseasca de interviul de angajare pentru a atrage candidati valorosi; inteligenta emotionala a angajatilor de care depinde intr-o oarecare masura succesul acestora nu este evaluata indeajuns de mult.

Intrebari de interviu care iti pun in valoare inteligenta emotionala

1. Cine te inspira si de ce?

Acest gen de intrebari de interviu ii arata angajatorului care sunt modelele tale in viata in functie de care iti formezi anumite convingeri si principii. Astfel acesta isi da seama daca valorile si telurile tale sunt in concordanta cu asteptarile companiei si daca esti destul de motivat pentru a urma exemplele altora. Raspunsul tau nu ar trebui, insa, sa ii dea de inteles ca incerci sa imiti fiecare aspect al comportamentului persoanelor care te inspira fara sa iti formezi propria viziune asupra vietii.

2. Daca ai putea sa lansezi o companie maine care ar fi valorile sale?

Angajatorul vrea sa afle care sunt prioritatile si principiile care te caracterizeaza cel mai mult; sinceritatea si integritatea sunt doar doua dintre valorile pe care ar trebui sa le iei in considerare atunci cand raspunzi la aceasta intrebare. De asemenea, raspunsul tau ii poate dezvalui acestuia daca ai anumite calitati de antreprenor.

3. Cum ti-ai ajuta echipa sa inteleaga noile schimbari privind prioritatile firmei?

Companiile de succes cauta angajati care sa abordeze cu flexibilitate orice schimbare care apare si acest fapt este evidentiat de anumite intrebari de interviu. Abilitatile tale de adapatare in functie de situatie joaca un rol destul de important pentru progresul firmei, motiv pentru care ar trebui sa scoti in evidenta faptul ca esti dispus sa iti dai silinta pentru a te implica cat mai mult in atingerea noilor obiective stabilite de manager.

Citeste si:
Școala românească e restantă la capitolul inteligență emoțională
Școala românească e restantă...

Interviu de angajare

Foto: Interviu de angajare, Shutterstock.com

4. Ti-ai facut prieteni buni la jobul anterior?

Una dintre asteptarile marilor companii este sa te intelegi cat mai bine cu echipa. Aproape toate joburile presupun o colaborare buna intre angajati astfel incat acestia sa ajute firma sa evolueze. Mai mult decat atat, faptul ca ai cultivat relatii foarte bune cu fostii colegi demonstreaza ca iti pasa de cei din jurul tau si ca nu iti urmaresti doar propriile interese. Pe de alta parte, formarea prieteniiilor stranse la locul de munca este un mod bun a face fata unui mediu de lucru stresant iar angajatorul vrea sa stie cat de eficient te poti folosi de aceasta strategie.

5. La ce abilitati crezi ca ai mai putea lucra?

“Curiozitatea si dorinta de a invata sunt semne esentiale care evidentiaza ca angajatul vrea sa devina mai bun la ceva”, conform Entrepreneur.com. “Persoanele care intampina o dificultate in a raspunde la aceasta intrebare sunt cele care considera ca deja stiu totul”. Astfel de angajati nu fac decat sa se limiteze singuri intrucat cred ca nu mai este nimic nou de invatat.

Citeste si:
Lucruri pe care sa nu le spui atunci cand negociezi salariul
5 lucruri pe care sa nu le...

6. Ma poti invata ceva ce nu am stiut pana acum?

Angajatorul iti adreseaza aceasta intrebare pentru a vedea daca ai cateva calitati indispensabile: isi da seama astfel daca esti dispus sa te gandesti mai bine inainte de a vorbi, dar si daca ai abilitatea de a explica ceva astfel incat persoana care nu este familiarizata cu subiectul respectiv sa inteleaga la ce se refera.

7. Care sunt primii trei factori pe care ii atribui succesului?

Ai tendinta sa vorbesti mai mult despre succesul tau decat despre cel al companiei? Asta nu face decat sa indice ca nu esti dipsus sa te straduiesti sa contribui cu ceva pentru ca firma respectiva sa progreseze. Ar trebui sa te raportezi la succesul intregii echipe in loc sa nu acorzi importanta si obiectivelor companiei.

Sursa foto: Interviu de angajare, Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri