25 August 2015

Cum creezi un program eficient de evaluare a angajatilor de catre propriii lor colegi



Evaluarile de performanta la care sunt supusi angajatii sunt, inca o data, un subiect fierbinte de discutie. Companiile de audit si consultanta Deloitte si Accenture au abandonat evaluarile anuale de performanta si topurile angajatilor, bazate pe calificative, pe care le faceau in fiecare an. Ce practici ar trebui sa fie instituite in locul lor?

Multi oameni cred ca evaluarile in timp real facute de catre colegii unui angajat sau de catre omologii sai in „rang” vor fi o piesa-cheie in acest puzzle. De ce? Prin faptul ca asigura o recunoastere instantanee si continua a comportamentului pozitiv, oferita in mod tipic printr-o platforma sociala publica, aceste evaluari produc niste date mai bogate cu privire la angajati, oferindu-le managerilor o imagine mai clara a punctelor forte si a punctelor slabe ale unei echipe sau ale unei organizatii, potrivit revistei Cariere.

Majoritatea programelor de genul acesta faciliteaza si incurajeaza impartasirea publica a laudelor si a aprecierilor – deci recunoasterea imediata a faptului ca un coleg face o treaba grozava. Dar cum creezi si sustii un program de evaluare „prin colegi” care sa fie conceput si aplicat in asa fel incat sa aiba succes? Noi iti recomandam urmatorii pasi:

Reflecta asupra valorilor de baza ale companiei. Asigura-te ca indicatorii pe baza carora oamenii capata recunoasterea realizarilor lor sunt aliniati la misiunea companiei. De exemplu, compania aeriana low-cost Jet-Blue are cinci valori de baza: siguranta, grija, integritatea, pasiunea si distractia combinata cu amuzamentul – asa ca programul sau Lift de evaluare prin colegi ii incurajeaza pe cei 16.000 de membri ai echipajelor de pe avioanele sale sa-si ofere unii altora recunoasterea realizarilor pe care le obtin in aceste domenii. O alta companie ar putea sa aleaga responsabilitatea fiscala, colaborarea sau inovatia. Acest lucru permite monitorizarea detaliata si comparatia din punctul de vedere al obiectivelor strategice esentiale – realizate la nivel de grup, echipa sau departament, precum si la nivelul intregii companii.

Citeste in continuare pe cariereonline.ro.



Citeste si