HR eMag: Bonusul anual, element fara de care angajatii s-ar simti demotivati la locul de munca
Acordarea unui bonus anual angajatilor cu rezultate bune este un element important in procesele de management al performantei, iar lipsa acestuia ar conduce la demotivarea oamenilor din organizatii, a declarat Delia Sofonea, people director in cadrul retailerului eMag.
Potrivit acesteia, eMag a introdus un sistem de evaluare a angajatilor trimestriala, pe langa evaluarea anuala, si s-a pus problema cum va fi acordat bonusul anual.
Reprezentantul eMag a adaugat ca in general in piata bonusul se poate ridica la 10-30% din salariul anual al unui angajat.
Compania ia in calcul si gradul de satisfactie al clientilor eMag atunci cand acorda bonusuri, nu doar rezultatele angajatilor.
“Bonusul anual se bazeaza foarte mult pe teorit cognitiv-comportamentala, care spune ca daca dai o recompensa omul isi va modela comportamentul in functie de recompensa, respectiv ca daca ii dai omului un bonus la final de an, el anul respectiv va lucra pentru bonusul respectiv. Eu cred ca este mult mai complex de atat, sigur, nu trebuie sa renunti la bonus, insa trebuie sa te gandesti ce altceva inseamna motivatia unui om”, a precizat Sofonea.
Potrivit acesteia, importante pentru angajati, pe langa salarii si bonusuri, sunt mediul de lucru, relatia cu colegii, posibilitatile de invatare si tehnologiile cu care lucreaza.
eMAG este unul dintre primii jucatori de pe piata de comert online din Romania si a devenit un lider regional, cu prezenta in Bulgaria, Ungaria si Polonia. In oferta eMAG sunt peste 500.000 de produse listate, de la IT, telefoane mobile, electronice, electrocasnice si carti, si pana la articole pentru copii, casa, gradina, masina si sport.
Retailerul are aproximativ 1.500 de angajati, dintre care 500 de programatori. 35% dintre oamenii din companiei sunt femei, iar majoritatea angajatilor au varste cuprinse intre 27 si 30 de ani.