21 Aprilie 2016

Ce asteapta angajatii de la un lider



Am citit zeci de articole despre ceea ce trebuie sa faca sau sa nu faca un lider, despre calitatile indispensabile unui lider adevarat, despre ceea ce-l deosebeste pe el de un sef oarecare. N-am citit, insa, prea multe despre ce asteapta angajatii de la un lider, desi acestia si nu liderul constituie coloana vertebrala a organizatiei, conform Revistei CARIERE

De-a lungul timpului, in cei peste 14 ani de experienta, am lucrat cu mii de oameni, angajati in mari corporatii. Asteptarile lor fata de lideri sunt atat de firesti – cinste, respect, incredere etc., incat par, la un moment dat, ridicol de banale. Dar, ma intreb, oare cati lideri tin cont de ele si, mai ales, cati li se conformeaza?

Cred ca asteptarile definesc nevoile, iar indeplinirea nevoilor creeaza motivatie. Asteptarile pe care le au angajatii de la lideri sunt de doua feluri: constiente/rationale si subconstiente/emotionale.

Cele constiente si rationale, cuprind asteptari de ordin financiar (salarii si beneficii), de evolutie (unde sunt azi, unde ajung peste 5 ani?), de statut (functie, influenta), de mediu (birou, colegi, echipa) , de consistenta si presiune (stres, responsabilitate mare) si, nu in ultimul rand, de confort. Si aici exista o intreaga strategie pentru toate aceste puncte, de la training la birouri frumoase, la zile libere si abonamente la sala si la clinici private. Asadar lantul asteptarilor devine din ce in ce mai lung, si angajatorii, dar mai ales liderii, se asigura ca ele sa fie indeplinite.
Asteptarile subconstiente/emotionale sunt insa cele care fac diferenta in dinamica leader- follower, daca cele din prima categorie tind sa fie indeplinite. Ce sens are cariera mea? Care este misiunea mea aici? Sunt intrebari la care poate de multe ori noi nu avem raspuns, sau daca avem, nu suntem sigur de el.

Citeste articolul integral pe Revista CARIERE.



Citeste si