4 Noiembrie 2016

Ce conteaza acum in relatia cu angajatii: companiile mizeaza pe feed-back, prea putine stiu insa sa il ofere si sa il foloseasca



Relationarea in interiorul unei firme s-a transformat radical in ultima perioada: pe langa beneficiile oferite de companii, angajatii asteapta de la superiori si feed-back asupra activitatii lor, dar si suport in atingerea obiectivelor personale setate. Speakerii primei editii a conferintei WS2GROW au enumerat principalele strategii care ar trebui sa se regaseasca in "bagajul" cu care angajatorii vin in intampinarea personalului.

Nu dam feedback si nu stim sa il folosim

Angajatii nu stiu ce crede seful companiei pentru care lucreaza despre ei in conditiile in care putine sunt firmele care ofera feedback sau stiu cum sa il foloseasca, a spus Ana Maria Balan, HR business partner al agentiei Persons.

Aceasta sustine ca, la nivel global, exista tendinta de a trece de la sistemul de management traditional la unul mai “relaxat”.

“De la americani vine acest trend, tot de la ei vine si managementul performantei. Provocarea vine din faptul ca pipeline-ul de oameni foarte buni nu mai exista. Este foarte important sa avem un management al performantei implementat astfel incat oamenii sa stie care este rolul lor in companie si sa se comunice asta. La nivel de sus lucrurile par simple: facem treaba si atat. Cand am vorbit cu oamenii am descoperit ca nu exista comunicare”, afirma Ana Maria Balan.

Potrivit acesteia, sistemul traditional nu mai sustine dinamica timpurilor. “Oamenii nu stiu ce crede seful lor despre ei, nici colegii. Este esential feedback-ul, chiar si informal, si sa fie folosit”, puncteaza Balan.


Intelegeti interesele angajatilor si ajutati-i sa isi atinga obiectivele

“Companiile ar trebui sa isi cunoasca angajatii in functie de interesele pe care le au. Daca intreprind activitati de cunoastere ar trebui sa culeaga feed-back in urma activitatilor implementate. Intrebati-I ce isi doresc si cum ii puteti ajuta sa isi indeplineasca obiectivele”, a spus Oana Ciobanu.

Angajatii care parasesc un loc de munca regreta cel mai mult colegii (35%), activitatea propriu-zisa (26%), salariul (19%), programul de lucru (12%). Pe lista beneficiilor preferate se regasesc tichetele de masa, asigurarile medicale, prime de sarbatori, prime sau tichete de masa, program de lucru flexibil, iesiri organizate cu colegii.


Cand trainingul a fost greu si plictisitor, in sfarsit ai dat banii pe ce trebuie

Companiile se inghesuie sa inscrie angajatii la traininguri pentru ca asa face si concurenta, pentru ca asa este la moda si pentru ca le vad ca o recompensa. Insa, cand un training este si masurabil si profitabil? “Cand trainingul a fost greu si plictisitor, atunci ai dat bani pe ce trebuie”, a spus Bogdan Comanescu, director general al companiei de training Accelera Business Strategy.

Iata sfaturile specialistului de la Accelera pentru a te asigura ca trainingul poate fi profitabil:

  • Companiile trebuie sa depisteze mai intai ce probleme au angajatii in echipa si sa nu isi bata capul cu ce mai vor salariatii, ci sa ii intrebe direct
  • Daca nu stii ce vrei de la un program de training, nu poti sa calculezi profitabilitatea trainingului.
  • Trebuie sa promovezi trainingul printre angajati incat sa le trezesti interesul, nu doar sa dai un mail cu ziua si locul unde are loc trainingul
  • De cate ori se intorc oamenii de la training zambind, de atatea ori ai aruncat cu bani.
  • Trainingul nu poate fi masurat pentru ca nu are obiective.
  • Decizia de a face training trebuie sa fie legata de strategia de dezvoltare a companiei: unde vreau sa ajung in 5 ani si ce comportamente trebuie sa aiba angajatii.

Investiti in sanatatea angajatilor

“Cam jumatate din abonati isi platesc singuri abonamentul si jumatate sunt abonamente platite de companie. Unele companii platesc doua abonamente pentru fiecare angajat, dar sunt si companii care platesc 10 lei”, spune Andrei Cretu, co-fondator Benefit Seven, compania care a lansat abonamentul 7Card pentru sport pentru angajatii din Romania.

Pretul unui abonament 7Card in Bucuresti se situeaza intre 100 si 150 lei pe luna per angajat, sub media pietei de 180 lei. In provincie, pretul variaza intre 60 si 100 lei. Accesul este valabil pentru 163 de sali in Bucuresti si 202 in alte orase din tara, oricand si la orice activitate sportiva din programul salii de fitness.

Andrei Cretu mai spune ca primele 2-3 luni sunt luni critice pentru un angajat care incepe o activitate fizica, fapt pentru care “sunt multe abonamente intrerupte dupa 2-3 luni de utilizare, pierdem abonati destul de repede”. Insa, daca se trece de aceasta linie critica, rata de folosire a abonamentelor este foarte mare.


Cum scoti robotul din om

Dupa ce ziua de luni a devenit libera pentru angajatii agentiei de marketing digital Web Digital, productivitatea celor 20 de persoane care lucreaza pentru companie “a explodat” vineri, a spus Ionut Munteanu, managing partner WebDigital.

Decizia de a reduce programul saptamanal de lucru a fost luata incepand cu luna august si exista premise ca aceasta masura sa fie aplicata pana la mijlocul anului viitor, desi, initial, Ionut Munteanu preciza ca va mentine ziua de luni libera pana in luna decembrie 2016.

“Ne plac zilele de luni. Am transformat ziua de luni dintr-o zi urata intr-una plina de recompense. Ziua de luni era o zi incarcata de rapoarte, planificari, din partea noastra si a clientilor. Solicitarile veneau pe finalul zilei de luni sau in dimineata zilei de marti. Am vazut si proiecte unde vineri era redusa la jumatate. Luni insa avea o incarcatura negativa in subconstient. Am transformat-o in recompensa si am eficientizat lucrurile in celelalte 4 zile. Nu am fi putut face asta fara digitalizarea procesului, a procedurilor. Sunt proceduri care scot robotul din om”, a declarat Ionut Munteanu.

Partenerii evenimentului WS2GROW au fost Benefit Seven (partener), Lugera – The People Republic (partener), Up Romania (partener) si Persons (sponsor).




Citeste si