Unilever foloseste inteligenta artificiala in procesul de recrutare si numarul celor interesati de un job s-a dublat

Unilever, una dintre cele mai mari companii din industria bunurilor de larg consum, a folosit pe parcursul ultimului an inteligenta artificiala in procesul de recrutare a angajatilor new-entry, oficialii sustinand ca aceasta decizie a crescut diversitatea si eficienta costurilor, scrie Business Insider.

„Mergem in campusurile universitare la fel cum o faceam in urma cu 20 de ani pentru a recruta. Insa ceva nu se mai potrivea”, spune vicepresedintele pentru resurse umane din cadrul Unilever America de Nord.

Unilever, un conglomerat cu branduri de miliarde de dolari precum Axe, Dove sau Lipton si peste 170.000 de angajati, urmareste o „improspatare” si procesul de recrutare a reprezentat un prim pas in acest proces. In loc sa trimita reprezentanti in universitatile de elita pentru a colecta CV-uri si pentru a programa interviuri prin telefon, Unilever a incheiat un parteneriat cu furnizorii de servicii de recrutare online Pymetrics si HireVue pentru a digitaliza primele etape ale procesului de angajare.

Cei interesati de un post in cadrul companiei studiaza oferta online pe conturile oficiale ale Unilever pe Facebook sau LinkedIn si apoi trimit doar datele din profilul personal de LinkedIn, fara a mai fi necesar un CV. Ulterior, candidatii petrec circa 20 de minute cu diferte activitati precum jocuri bazate pe neurostiinta pe platforma Pymetrics. Daca rezultatele obtinute se potrivesc unui anumit profil de candidat cautat de catre Unilever, urmeaza un interviu prin HireVue, unde persoanele raspund video unor intrebari. Aplicatia analizeaza anumite detalii precum cuvinte-cheie, intonatie si limbaj corporal, utilizate ulterior de angajator in luarea unei decizii. Toate acestea se realizeaza cu ajutorul unui smartphone sau a unei tablete.

Daca respectivul candidat trece de cele doua etape, este invitat la sediul companiei pentru a trece print-un scenariu de angajat real, iar la finalul zilei un manager va decide daca este potrivit pentru job-ul respectiv.

Citeste si:
Peste 500 de branduri boicotează Facebook, inclusiv Unilever și...
Peste 500 de branduri...

Acest nou proces de recrutare a debutat in America de Nord si a fost aplicat deja in 68 de tari, in 15 limbi si a implicat un total de 250.000 de candidati. Ca rezultat, aplicatiile pentru job-uri s-au dublat in primele 90 de zile, de la 15.000 la 30.000. De asemenea, a crescut numarul angajatilor de alta rasa decat cea alba sau a celor cu studii universitare.

Totodata, timpul alocat unui proces de recrutare a scazut la patru saptamani de la patru luni cat dura in mod normal.

Unilever este prezent in Romania si gestioneaza de la Bucuresti operatiunile din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Kosovo si Moldova. Compania detine o fabrica la Ploiesti unde sunt produse branduri precum Delikat, Dero, Rama sau Delma. In 2016, Unilver a raportat in Romania afaceri de 65,7 milioane lei si un profit de 5,3 milioane lei. Compania avea un numar mediu de 254 de angajati, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

Sursa foto: Shutterstock

Citeste si:
METRO.digital face angajări în România. În ce orașe sunt posturile...
METRO.digital face angajări...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri