Poate ca ai zile in care nu te simti in forma la locul de munca. Poate esti obosit, iti lipseste increderea in sine sau te simti coplesit de griji.

Din fericire, exista metode prin care poti sa pari un profesionist desavarsit chiar si in cele mai delicate momente, indiferent de felul in care te simti pe interior. Pentru ca, asa cum probabil bine stii deja, nu vei reusi sa arati in fiecare zi ca scos din cutie. La fel, probabil ca nu vei reusi nici sa excelezi la fiecare prezentare. Daca se intampla, nu iti face griji. Pana la urma, esti un om ca oricare altul. Cu emotii, suparari, un om care oboseste si are nevoie de momente de relaxare. Nu este sfarsitul lumii.

Insa cu siguranta ca nu vrei ca toti colegii tai sa iti citeasca pe fata aceste suparari. Vrei sa dai impresia unui profesionist, fara lacune la capitolul stima de sine sau putere de munca. Asta pentru ca, fie ca-ti place, fie ca nu, seful si colegii tai vor fi atenti la felul in care te prezinti la locul de munca. Includem aici felul in care te imbraci, cum te porti in sedinte sau cat de rapid raspunzi la mailuri. Poate ca suna superficial, insa este felul in care este construita lumea in care traim.

Vestea buna este ca avem pentru tine cateva trucuri folositoare, pe care le poti pune in aplicare pentru a da impresia unui om fara slabiciuni, mereu gata sa dea 100% la locul de munca:

1. Adopta tinute office

Majoritatea joburilor din lumea businessului au un dress code la care trebuie sa te aliniezi. Insa nu te limita doar la atat. Creeaza-ti tinute originale adaugand elemente neasteptate unui costum office tern. De exemplu, barbatii isi pot pune o batista colorata in buzunarul de la piept. Femeile, in schimb, pot alege un accesoriu care sa le scoata usor din anonimat, ca o brosa sau o pereche de pantofi speciali.

Citeste si:
Cum ne poate influenta cariera abilitatea de a vorbi in public
Abilitatea de a vorbi in...

2. Inventeaza-ti un accesoriu-semnatura

Un stil unic, aparte te va scoate in evidenta in ochii sefului. Apoi, este genul de lucru care denota curaj si incredere in fortele proprii. In epoca moderna, cea in care toti purtam mai mult sau mai putin o uniforma, un stil memorabil te va face placut in ochii celor din jurul tau. Asta poate sa insemne inclusiv o tunsoare-semnatura. Pentru asta vei avea nevoie insa de un astfel de dispozitiv. Mai ales daca nu vrei sa treci saptamanal pe la frizer, pentru intretinerea tunsorii. Impusti doi iepuri din prima: economisesti bani si ai mereu un aspect ingrijit si elegant.

3. Pastreaza biroul curat

Un birou dezordonat este semn ca omul care il ocupa este creativ si inteligent. Cel putin asta spun studiile. Insa intr-un mediu business, de exemplu, acest lucru poate denota lipsa de responsabilitate si imaturitate. Si nu iti doresti asta, nu?

4. Lucreaza-ti vocea business

Daca esti la primul job, sa iti formezi o voce business, pe care sa o folosesti in sedinte si intalniri importante cu clientii poate fi ciudat. Cel putin la inceput. Insa face minuni. Asta inseamna sa adopti un ton mai formal, sa lasi glumele la o parte si sa stai departe de diminutive.

5. Ai grija la postura

Studiile au aratat ca limbajul trupului poate juca un rol important intr-un interviu de angajare. Felul in care o persoana sta tradeaza si felul in care va fi tratat de colegi si superiori. Asa ca, fruntea sus, spatele drept si paseste cu incredere. Ne vei multumi mai tarziu.

Citeste si:
Retentia angajatilor: de ce au nevoie acestia in 2019
Retentia angajatilor: de ce...

Tu ce trucuri folosesti pentru a da impresia ca esti stapan pe tine si un profesionist adevarat?

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Companiile platesc in medie 1.700 de euro pe ziua de training