13 Decembrie 2017

Principalele provocari cu care se confrunta companiile la nivelul functiei de HR



60% dintre companii spun ca cea mai importanta provocare strategica de la nivelul functiei de HR este retentia angajatilor cu potential ridicat si cu performante deosebite, potrivit unui studiu realizat de Valoria si Business Mark. In 2016, principala provocare din HR a companiilor era mentinerea unui nivel ridicat de implicare a angajatilor.

Principalele provocari strategice cu care se confrunta companiile din Romania la nivelul functiei de HR sunt mai acute in 2017 decat in anul 2016. Astfel, retentia angajatilor cu potential ridicat trece pe locul intai, potrivit studiului "Tendinte si provocari in HR 2017”, realizat de Valoria in colaborare cu Business Mark.

Mentinerea unui nivel ridicat de implicare a angajatilor este acum pe locul al doilea, dupa ce anul trecut a ocupat locul intai. Pe locul al treilea gasim asigurarea competentelor de conducere care sa ajute organizatia sa raspunda la ritmul rapid al schimbarilor. Din pacate, nivelul de pregatire al firmelor lasa de dorit, deoarece provocarea numarul unu este abia locul sase in topul capacitatii companiilor de a adresa eficient aceasta provocare.

Alte provocari startegice aflate pe agenda organizatiilor in ceea ce priveste functia de HR: lipsa absolventilor competenti si motivati (67% dintre companiile respondente), lipsa specialistilor si a meseriasilor (61%), nevoia de adaptare la schimbarile legislative incoerente (54%), lipsa proceselor de implicare directa a angajatilor in dezvoltarea personala (36%) si scurtarea perioadelor de lucru la un angajator (34%).

Provocarea stategica din HR pentru care companiile din Romania spun ca sunt cel mai bine pregatite este crearea unei culturi organizationale care sa aduca un avantaj competitiv companiei. Din pacate, aceasta provocare se afla abia pe locul al patrulea in topul importantei.

Provocari la nivelul practicilor de HR

La nivelul practicilor de HR, dezvoltarea urmatoarei generatii de lideri ai organizatiei, care era anul trecut pe locul intai, trece acum pe locul al treilea. Pe primul loc in 2017 se afla gasirea de angajati cu competente din ce in ce mai specializate. Retentia angajatilor ramane pe locul al doilea.

Intre resursele esentiale disponibile si care pot fi folosite de companii pentru a raspunde cu succes provocarilor din practicile de HR pe primul loc sunt competentele de specialitate solide ale personalului din echipa de HR.

Colaborarea transparenta dintre HR si management pentru alinierea la nivelul strategiei urca pe locul al doilea. Pe locul al treilea este sustinerea solida din partea top managementului pentru functia de HR.

Topul actiunilor ce ar putea fi implementare de companii in urmatorii 3 ani pentru a da o mai mare orientare startegica functtiei de HR are o structura diferita fata de editia anterioara. Implicarea conducerii executive a companiei in dezvoltarea strategiei de HR urca de pe locul al treilea in 2016, pe locul intai in 2017. Pe locul al doilea este implicarea mai intensa a conducerii executive a companiei in implementarea strategiilor de HR, iar pe locul al treilea gasim fostul loc intai – alinierea strategiei de HR cu obiectivele de business.

Organizatiile sunt preocupate sa creeze cultura organizationala, sa aiba un engagement ridicat al angajatilor, o retentie buna, acces la talente si sa dezvolte leadership-ul si competentele de conducere pentru manageri. Sustinerea HR-ului de catre top management este foarte importanta pentru a face fata provocarilor strategice ale organizatiei

Daniel Dragan, Managing Partner, Business Mark

Automatizarea functiei de HR

In 2017, 5 din 10 companii spun ca au o solutie de automatizare a proceselor de HR, 34% spun ca nu au, dar vor sa implementeze, iar 15% spun ca nici nu au in prezent si nici nu intentioneaza sa implementeze.

Dintre companiile respondente, 47% considera ca utilizarea tehnologiei in HR este de importanta crescuta pentru masurarea performantei departamentului, 28% sunt indecise sau cred ca este doar oarecum importanta, si 19% considera ca este un element cheie cu importanta critica.

Companiile respondente spun ca cele mai importante tendinte care pot schimba in mod semnificativ functia de HR in viitor sunt urmatoarele: aplicatiile mobile si social media (47% dintre companii), inteligenta artificiala (43%), evolutiile politice si economice (43%) si evolutia demografica (42%).



Citeste si