14 Martie 2018

Obsesia de a fi "number one" poate genera "monstri ai succesului". De ce nu e bine sa fii mereu pe podium?



Concentrarea exclusiv pe competitie vine dintr-o deprindere mai veche pe care cu totii o capatam din scoala. Goana dupa premiul intai cu coronita, nevoia de 10 pe linie, fara discernamant uneori, preferinta pentru „formele fara fond” creeaza teren propice pentru competitia acerba de mai tarziu, care, neechilibrata cu spiritul de colaborare, poate uneori sa creeze mici „monstri ai succesului”, noteaza Revista CARIERE.

Competitia fara colaborare poate aduce pe termen scurt succes, in timp ce competitia colaborativa genereaza valoare pe termen lung

In materie de „intelepciune de business”, Jack Welch a ramas in constiinta comunitatii antreprenoriale cu celebrul deziderat „Fii #1 sau #2 in orice piata.” Asta a servit companiei General Electric in strategia pe multi ani, dar se pare ca in conditiile de fragmentare a pietei de business, acest deziderat si-a pierdut mult din importanta, ba chiar a devenit o strategie periculoasa pe termen lung, asa cum afirma Eddie Yoon si Parker DeRensis in articolul din Harvard Business Review.

Citeste continuarea in Revista CARIERE



Citeste si