3 Aprilie 2018

De ce nu invata liderii mai nimic din succesele si din esecurile lor (I)



Semnificatia invatarii s-a schimbat mult in deceniile recente. Cunoasterea – in sensul de cunostinte si, in general, informatii – este disponibila oricui in mod gratuit. In decursul ultimilor 50 de ani, metodele pedagogice ale tuturor institutiilor de educatie au inceput sa puna mai mult accent pe explorare si descoperire, precum si pe nevoia de a invata cum sa inveti. Aceasta schimbare de accent a dus, de asemenea, la o schimbare de atitudine fata de ideea ca invatarea nu se opreste, ci dureaza cat traiesti. Deci invatarea se opreste numai daca alegem noi sa o lasam sa se opreasca, noteaza Revista CARIERE.

Inca de cand profesorul de management si organizare Morgan McCall a publicat mantra, acum faimoasa, despre procesul de invatare prin care trec directorii executivi in dezvoltarea lor profesionala – mantra cunoscuta drept „regula 70:20:10” –, acest sfat a devenit unul dintre cel mai frecvent citate principii de urmat in dezvoltarea profesionala a managerilor. Mesajul de baza al mantrei este ca mare parte din invatare are loc datorita „experientei capatate in timpul indeplinirii unui rol de conducere”, in timp ce „sesiunile de coaching” si „programele de training” contribuie cu o pondere relativ mica la invatarea efectiva si practica, de 20%, respectiv 10%.

Mantra invatarii in management: „regula 70:20:10”

Citeste continuarea pe Revista CARIERE



Citeste si