22 Mai 2018

Studiu: 34% dintre angajatori au probleme in a gasi angajati cu studii medii



34% dintre angajatori se confrunta cu dificultati in a gasi angajati cu studii medii, iar de partea cealalta, gulerele albastre gasesc in proportie de 44% dificil sa se angajeze, potrivit unui studiu realizat de OLX si Reveal Marketing Research.

Daca in trecut munca aducea doar siguranta zilei de maine si se considera ca un salariu mai mare ne ofera automat si bucuria de a munci, astazi ii gasim pe angajati punand mai multe conditii, avand mai multe asteptari de la locul unde isi petrec mai bine de jumatate din viata. Astazi, gulerele albastre isi doresc stabilitate, isi doresc sa se simta in siguranta. Insa, vor sa lucreze intr-un mediu competitiv, in continua dezvoltare. In acelasi timp vor sa poata sa-si respecte termenele si sa aiba responsabilitatea propriilor decizii, sa poata sa isi motiveze alegerile si recunoasca propriile greseli.

34% din angajatori declara ca le este dificil sa gaseasca un angajat cu studii medii, iar de partea cealalta, gulerele albastre gasesc in proportie de 44% dificil sa se angajeze. Discrepanta procentuala dintre perceptia angajatilor si cea a angajatorilor ridica semne de intrebare cu privire la disponibilitatea locurilor de munca, aratand faptul ca procesul de schimbare al jobului poate parea dificil pentru angajati.

OLX inregistreaza peste 45.000 de anunturi de angajare, iar 80% dintre angajatorii care pun anunturi isi finalizeaza procesul de cautare intr-o luna. In ceea ce priveste numarul postarilor, in Bucuresti sunt peste 9.000 de locuri de munca, in Cluj se inregistreaza peste 3.000 de joburi, iar, in Iasi, ciferele arata ca sunt peste 2.200.

Bonele si menajerele, la mare cautare in Iasi si Cluj

Daca ne uitam la cele mai cautate categorii din Cluj, gasim categoriile Bone-Menajere, Munca Sezoniera, Paza si protectie, Servicii auto si curierat. Si in Iasi, cele mai accesate joburi fac parte din categoriile Bone-Menajere, Ingineri - Constructori, Lucratori comerciali, Lucratori depozit, Paza si protectie, dar si Servicii Auto si curierat.

Acest lucru se datoreaza “invaziei” de tineri profesionisti care isi dedica mare parte din timp cresterii lor profesionale si au nevoie de ajutor pe parte de gestionare a gospodariei si a responsabilitatilor legate de copii.

Perceptia angajatilor gulere albastre vs. percetia angajatori

Lipsurile din sistemul de sanatate publica trec dincolo de relatia directa - platitor de taxe – stat si se rasfrang si asupra angajatorilor, angajatii acordand o importanta ridicata pentru beneficii, precum abonament medical la clinici private sau asigurare medicala privata. In timp ce aproape 5 din 10 angajati declara ca s-ar simti motivati la locul de munca daca ar primi un astfel de beneficiu, angajatorii mizeaza in continuare pe tichetele cadou si tichetele de masa pentru completarea pachetului salarial.

Cea mai mare discrepanta in ceea ce priveste asteptarile in relatia angajat-angajator reiese din listarea calitatilor angajatului ideal. Pentru ca avem, pe de-o parte, un guler albastru dornic sa-si demonstreze capabilitatile intr-un mediu in care sa aiba posibilitatea de a evolua profesional si, de partea celalalta, avem un angajator cu valori si scale de evaluare a performantei ce vin in totala contradictie cu asteptarile angajatilor. Pentru ca nu, un angajator nu isi doreste un angajat cu idei proprii, ci primeaza obedienta si “treaba facuta la timp”. Doar unul din 10 angajatori asteapta ca angajatul sa vina cu idei, angajatorii nu asteapta ca angajatii sa-si asume responsabilitatea pentru propriile actiuni, ceea ce este insa important, angajatul ar trebui sa fie loial companiei din care face parte.

"Angajatorii - gandiri pragmatice, vin cu asteptari putine din partea angajatului ideal, vazut mai degraba ca persoana care executa sarcinile; De partea cealalta, in dorinta de recunoastere apreciere, angajatul gandeste emotional in relatia cu angajatorul, avand asteptari ridicate in ceea ce priveste reciprocitatea increderii dintre cele doua parti. Realitatea momentului pe piata muncii din Romania ne arata un guler albastru in cautare de stima si reciprocitate si un angajatpr care inca recruteaza candidati cu valori de la baza piramidei nevoilor", a declarat Silvia Luican, Client Service Director la Reveal Marketing Research

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national de 678 de gulere albastre si 1.000 de angajatori, in perioada martie-aprilie 2018.



Citeste si